نماینده مردم ساری با بیان اینکه دودانگه بهشت گمشده ایران و بهترین گلاب کشور را داراست گفت: ظرفیت تولید و عطر گلاب مناطق دو دانگه و چهاردانگه ساری ده برابر گلاب قمصر کاشان است

به گزارش خبرنگار ایلنا نماینده مردم ساری در جشنواره گلاب گیری منطقه دودانگه با بیان اینکه دودانگه بهشت گمشده ایران و بهترین گلاب کشور را داراست گفت: ظرفیت تولید و عطر گلاب مناطق دو دانگه و چهاردانگه ساری ده برابر گلاب قمصر کاشان است اما متاسفانه این منطقه شناخته نشده است و باید برای شناساندن این گونه مناطق بکر با طبیعت زیبا و پتانسیل بالای کار مسئولان گردشگری همت بیشتری کنند.

همچنین لطف‌الله عباسی بخشدار دودانگه با بیان اینکه چند سالی است که کاشت گل محمدی در بخش دودانگه انجام می‎‌شود، افزود: این جشنواره به منظور شناساندن ظرفیت‌های منطقه، توسعه بخش و بیان موانع و مشکلات تولیدکنندگان اجرا می‌شود.

بخشدار دودانگه با اشاره به اینکه 20 هکتار کشت گل محمدی در منطقه دودانگه داریم، گفت: امکان توسعه این نوع کشت، تا چند صد هکتار وجود دارد و با توجه به مزیت‌های منطقه، جشنواره گلابگیری می‌تواند علاوه بر معرفی این محصول تولیدی در مازندران، باعث جذب گردشگر شود.

این مسئول با بیان اینکه کشت گل محمدی در منطقه دودانگه این مزیت را دارد که مانند سایر استان‌هایی که کشت گل محمدی دارند با کمبود آب مواجه نیستیم، تصریح کرد: به گواهی مراکز تحقیقاتی، گلاب تولیدی از باغات بخش دودانگه مازندران با گلاب دیگر استان‌هایی که در این زمینه قدمت دارند برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه رونق جشنواره گلابگیری علاوه بر افزایش درآمد مردم، اشتغال جوانان را هم به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در کنار توسعه این جشنواره، معرفی محصول گلاب تولیدی مازندران و افزایش درآمد مردم، به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید شغلی هستیم.

در این جشنواره مراسم گلاب گیری با حضور مردم  و مسئولان شهرستان همراه با برنامه شاد و مفرح و استفاده از هنرمندان بومی در باغات گل بخش دودانگه برگزار شد.

منطقه دودانگه مازندران مکانی بکر و ناشناخته است که ده برابر گلاب قمصر کاشان اسانس دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.