استاندار مازندران گفت :باید تلاش کنیم تا زندگی و کسب و کار روستاییان را توسعه دهیم. استاندار مازندران در پایان با اشاره به صادرات لبنیات ا

محمد اسلامی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  رئیس جمهور برگزار شد ، بر کاهش دغدغه بیکاری مردم از طریق توسعه کسب و کار و ایجاد رونق اقتصادی تأکید و اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران باید توجه کنند تا به اعتماد مردم در اشتغال‌زایی لطمه وارد نشود.

وی افزود: مردم خود باید کارآفرین باشند و دولت برای روان‌سازی جریان تولید اقدام کند.

استاندار مازندران با اشاره به تفاهم‌نامه با دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانش‌آموختگان متقاضی کار می‌توانند در دانشگاه‌های علمی کاربردی ثبت‌نام کنند و با مهارت‌آموزی، مهیای ورود به بازار کار شوند.

اسلامی با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 97 و سهم دو هزار و 500 میلیارد تومانی مازندران از مجموع 74 هزار میلیارد تومان، افزود: سهم استان مازندران در ایجاد اشتغال از تعهد یک میلیون و34  هزار شغلی که در سال 97 باید ایجاد شود، ایجاد 32 هزار شغل است.

وی با اشاره به میانگین 46.2 درصدی جمعیت روستایی مازندران در مقابل میانگین 26  درصدی جمعیت روستایی در کشور، گفت: تلاش ما بر این است تا با رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال این جمعیت را در روستا نگه داریم.

اسلامی با اشاره به 400 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سال گذشته برای اشتغال روستایی، ادامه داد: مبلغی که ابلاغ شد 165 میلیارد تومان و مبلغی که تخصیص داده شد 62 میلیارد تومان بوده است.

وی  افزود: حدود 7 هزار تقاضا داشته‌ایم که نشانه‌ی استقبال بالای مردم است.

استاندار مازندران گفت: سهل انگاری در زمینه اشتغال سبب می شود مشکل بیکاری حل نشود وعلاوه بر این اشتغال دولتی تصور نادرستی است که در جامعه وجود دارد که باید این نگاه تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید نسبت به مسئله اشتغال بی تفاوت باشند،افزود: کار باید در دست مردم باشد و تسهیل سازی و پیاده سازی مقررات باید از سوی مسئولان صورت گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه طرح های اشتغالزا باید در خارج از نوبت در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گیرد تا اشتغال وعده داده شده محقق شود، ادامه داد: هرگونه اشتغال باید با ثبت کد ملی متقاضی صورت گیرد و سامانه اشتغال نیز در این زمینه فعال شود.

وی از تفاهم با دانشگاه علمی و کاربردی برای مهارت آموزی افراد جویای کار خبر داد و گفت: به جهت اینکه فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند،طرح کارورزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد .

اسلامی به جمعیت بیش از 50 درصدی روستایی استان اشاره کرد و گفت: معدل جمعیت روستایی کشور 26 درصد اما در مازندران 46.2 درصد است،بنابراین باید تلاش کنیم تا زندگی و کسب و کار روستاییان را توسعه دهیم.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به صادرات لبنیات استان و خرید بالای 85 درصد شیر مورد نیاز از خارج استان بر ایجاد پالایشگاه شیر تأکید کرد و گفت: این پالایشگاه بیش از پنج هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.