به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین پرویز ولی زاده، مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، گفت: ملاقات و دیدار با 400 نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی 5 ماه، افتخاری است که تنها استاندار مازندران کسب نموده است.

ولی زاده با بیان این که شهدا با گوهر جان خود ایثار و با خداوند متعال معامله کردند و احترام و تکریم به خانه شهید و خانواده شهدا، احترام به خداوند است، عنوان کرد: باید با این باور و اعتقاد، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام نمود.

وی با اشاره به این که ماموریت این شورا این است که شهدا را بعنوان قهرمانان واقعی به جامعه معرفی کند و دکتر روحانی به ایثارگری و ایثارگران باور دارد، بیان داشت: ابلاغ قانون جامع ایثارگران، تدوین سند راهبردی، ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه ایثارگران، فعالیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرداخت معوقات خانواده های شهدا و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید است که ریشه در همین اعتقاد و باور دارد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری، با بیان این که رییس جمهور تا کنون 120 دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران داشته اند، افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری در جامعه یک ضرورت و مسئولیت است.

ولی زاده با اشاره به این که امنیت، اقتدار و عزت ما مدیون جان فشانی شهداست، گفت: از راهکار های موثر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، برگزاری یادواره های شهداست. یادواره های شهدا یعنی استمرار نظام و انقلاب و باید در شان شهدا و با اهتمام همه صورت پذیرد.

وی، افزود: آشنا کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان با زندگینامه شهدا از جمله کارهای مهم و موثر در شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 915979
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.