به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره ابتدای سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان مازندران و مدیران آموزش و پرورش شهرهای استان فراخوان شد، امروز با برگزاری مراسم اختتامیه در مدرسه پورنگ بابل به کار خود پایان داد.
اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این جشنواره گفت : بیش از 670 طرح از سوی دانش آموزان متوسطه اول مازندران و معلمان به این جشنواره ارسال شده بود که 156 طرح برتر انتخاب شدند.
وی بیان داشت : از طرح های انتخاب شده 120 اثر دانش آموزی بوده و36 اثر برگزیده از سوی معلمان استان ارایه شده بود.
نظری گفت: این جشنواره در پنج محور عکس بومی ، شاهنامه خوانی ، قصه گویی به زبان محلی ، تالیف درس به زبان مازندران و معرفی مشاغل رو به زوال مازندران بوده که شرکت کنندگان در این جشنواره بر اساس همین محورها آثار خود را ارایه داده بودند.
وی بیان داشت : برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند شور و نشاط و بالندگی را برای دانش آموزان به ارمغان بیاورد و در انتقال فرهنگ اصیل مازندران برای نسل آینده بسیار اثر بخش می باشد.
نظری افزود : اگر بخواهیم دستاوردهای نیاکان خود را به فراموشی نسپاریم و به آن هویت ببخشیم باید در برگزاری چنین مراسم ها مصمم باشیم.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود : تمرین انجام کارهای گروهی یکی از ضروریات مهمی است که دانش آموزان ما باید فرا بگیرند.
وی افزود :دانش آموزان ما باید ادبیات غنی و قصه گویی مازندران را واکاوی کنند و آموزش و پرورش استان با برگزاری چنین مراسم ها و جشنواره های مختلف این مهم را محقق کند.
در حاشیه این جشنواره که در دبیرستان پورنگ بابل برگزار شد 10 غرفه از صنایع دستی و غذاهای بومی مازندران هم برای بازدید علاقمندان برپا شده بود.
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.