اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :مرحله دوم طرح ملی شهاب برای سه هزار و 510 دانش آموز پایه ابتدایی ناحیه یک ساری که به صورت پایلوت در مازندران مرحله نخست را پشت سرگذاشتند ، برگزار می شود .
وی ادامه داد : در مرحله دوم دانش آموزان سه آزمون رغبت ، توانایی و خلاقیت را خواهند گذراند که همگی این آزمونها به صورت کتبی و تستی خواهد بود .
معاون آموزش و پرورش مازندران افزود : در این طرح در کنار آزمون های مهارت و استعداد سنجی ، برای مربیان و والدین نیزجلسات آموزشی و توجیه برگزار می شود تا این قشر هر چه بیشتر با تمایل و استعداد دانش آموز همراه باشند .
نظری یکی از مزایای این طرح که بر اساس سند تحول بنیادین در حال اجرا است را کمک به هدایت تحصیلی در پایه نهم اعلام کرد .
وی بیان کرد: با گسترش اجرای طرح 'شهاب' اکنون چتر پوشش این طرح به49 هزار دانش آموز ابتدایی در 11 شهرستان و 12 منطقه در مازندران رسید .
معاون آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اینکه پوشش مرحله نخست این طرح از پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی را شامل می شود ، گفت : این طرح به صورت پلکانی برای مقاطع بالاتر و حتی تا بعد از قبولی دانشگاه ادامه خواهد یافت.
نظری همچنین اظهار کرد : امسال برای نخستین بار در مقطع هفتم متوسطه اول در ناحیه یک ساری طرح شهاب انجام شد .
او افزود: استعدادیابی این طرح در هشت حوزه استعداد کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، حرکتی-ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی-دینی و علوم تجربی انجام می شود .
بر اساس اعلام قبلی آموزش و پرورش مازندران پیش بینی می شود تا سال 1400 همه مدارس ابتدایی استان زیر پوشش این طرح قرار بگیرند .
استان مازندران در سال تحصیلی جدید حدود 530 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد 258 هزار نفر در دوره ابتدایی تحصیل می کنند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.