به گزارشخبرگزاری خبرانلاین از بهشهر نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم شرق مازندران نگران تامین آب شرب و کشاورزی از سد گلورد نباشند.

علی محمد شاعری اظهار کرد: آورد رودخانه نکارود سالانه حدود 170 میلیون مترمکعب آب بوده که قرار است طبق حق آبه و قانون و بر اساس بررسی های کارشناسی حدود 15 درصد آن برای تامین آب شرب و حدود ۸۵ درصد آن به آب کشاورزی شرق مازندران اختصاص یابد.

وی افزود: هرچند که از ابتدا قرار بود سد گلورد فقط آب کشاورزی را تامین کند اما به دلیل بحران شدید کمبود آب شرب و بالا بودن میزان آلودگی آب های زیرزمینی شرق مازندران به نیترات و سایر آلاینده ها؛ از پنج سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۲ مطالعات تامین آب شرب مردم شرق مازندران از محل سد گلورد آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ قرار داد تعیین مسیر انتقال آب با یک شرکت معتبر و صاحب صلاحیت منعقد شد و پس از مطالعات صورت گرفته مقرر شد حدود ۱۵ درصد از آب رودخانه نکارود برای تامین آب شرب و حدود ۸۵ درصد به تامین آب کشاورزی اختصاص یابد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات و بررسی های انجام شده توسط شرکت پیمانکاری در سال های گذشته تاکنون پنج مسیر مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت که پس از بررسی دقیق و کارشناسی توسط وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای مازندران و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی بهترین مسیر با توجه به هزینه اجراى طرح و ملاحظات اجتماعی، زیست محیطی و فنی انتخاب می شود.

شاعری اظهار کرد: مسوولیت انتخاب محل احداث تصفیه خانه، تعیین مسیر انتقال آب و میزان حقابه کشاورزی، آب شرب، آب مورد نیاز بخش صنعت و حق آبه محیط زیست از محل سد گلورد بر اساس قانون به عهده وزارت نیرو است.

وی افزود: وزارت نیرو مکلف است پس از مطالعات دقیق فنی و کارشناسی و با رعایت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی تصمیم عادلانه و قانونی بگیرد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مسیر انتقال آب سد گلورد از هر شهری که بگذرد هیچ تاثیری در کاهش یا افزایش میزان حق آبه تعیین شده برای شهرستان های دیگر ندارد و به مردم منطقه شرق مازندران اطمینان می دهیم حق هیچ کسی نادیده گرفته نمی شود و هیچ گونه دغدغه در تامین آب کشاورزی و آب شرب نداشته باشند و به مسوولان و کارشناسان اعتماد کنند.

شاعری عنوان کرد: به وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای مازندران تاکید شده که برای تعیین مسیر انتقال آب شرب سد گلورد و احداث تصفیه خانه صرفا بر اساس نظرات کارشناسی، قانون و با رعایت حقوق حقابه داران، ملاحظات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی؛ تصمیم عادلانه بگیرند.

وی تصریح کرد: شرق مازندران زمانی به پیشرفت و توسعه دست می یابد که تمامی برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها، تصمیم سازی ها و اقدامات مسوولان و مردم صرفا بر اساس بررسی های کارشناسی، رعایت قانون و با همدلی و وحدت صورت پذیرد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری منطقه شرق مازندران نیاز به آرامش، وحدت و همدلی دارد به همین دلیل همه مردم و مسوولان باید یک صدا باشند و به سمت هدف مشترک یعنی پیشرفت و توسعه منطقه گام های بلندتری بردارند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 914596
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.