به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمید درخشان نیا روز شنبه در حاشیه دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب دولت دوازدهم در مجتمع رفاهی وزارت کشور در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از سال 94 که کار تولید و صدور کارت ملی هوشمند در دستور کار قرار گرفت تاکنون 40 میلیون قطعه از این کارت تولید و در اختیار مردم قرار گرفت .
وی با اعلام این که تمامی افراد بالای 15 سال کشور واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند ، گفت که در حال حاضر آمار جمعیت واجد شرایط کشور 60 میلیون نفر است .
درخشان نیا ، بستر سازی برای بهره برداری از کارت ملی هوشمند را از دیگر پروژه های سازمان ثبت احوال کشور برشمرد و اظهار داشت : در گام اول با سازمان ثبت اموال و املاک کشور هماهنگ کردیم تا اسناد مالکیت مردم را با کارت هوشمند صادر کنند که در حال حاضر این کار در حال انجام است .
وی افزود : همچنین امسال همزمان با نمایشگاه کتاب ، هماهنگی های لازم صورت گرفت و بن کتاب در کارت ملی هوشمند شارژ شده است که گام دیگری در این زمینه بود.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر این که لازم است مردم مزیت های کارت ملی هوشمند را لمس و دریافت کنند ، گفت : برنامه بهره برداری از کارت ملی هوشمند برای حوزه سلامت ، تامین اجتماعی و ادغام سایر کارت های هوشمند در کارت ملی هم قدم های بعدی است که برداشته خواهد شد.
وی نقش کارت ملی هوشمند را فراتر از یک شناسه هویتی دانست و از شهروندانی که تاکنون برای تعویض کارت ملی خود اقدام نکرده اند خواست تا در زمان مقرر ثبت نام کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب دولت دوازدهم به مازندران سفر کرد .
دوره آموزشی 70 فرماندار جدید الانتصاب در دولت دوازدهم صبح امروز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته در 10 عنوان کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف ادامه خواهد داشت.
فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها ، ریاست شورای هماهنگی ثبت احوال را بر عهده دارند. فرمانداران همچنین به عنوان رئیس شورای تامین در ارتباط با مسایل تابعیت و بررسی وضعیت افراد فاقد شناسنامه و مشکوک التابعه نیز وظیفه دارند .
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.