به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در مراسم افتتاح دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب دولت دوازدهم در مجتمع رفاهی وزارت کشور در ساری افزود : فرمانداران باید با همه وجود به نقش و اهمیت جایگاه خود واقف باشند و با اتکا به ویژگی های خود و هماهنگی با دستگاهها امور را به پیش ببرند.
وی برنامه محوری را عامل موفقیت فرمانداران دانست و افزود : فرمانداران برای مدیریت شهرستان برنامه داشته و با سیاست های استاندار هماهنگ باشند .
جبارزاده مدیریت امور سیاسی شهرستان را از جمله ماموریت های اساسی و محوری فرمانداران برشمرد و گفت : بسیاری از امور و بخش های مختلف کاری در پیوند کامل با فضا و مسایل سیاسی هستند و فرمانداران باید با آگاهی و اشراف کامل به وظایف خود در حوزه های مختلف عمل کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که فرمانداران خود ارزیابی و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف ها و بهره گیری از مشورت های کاری و آموزش های لازم را در دستور کار خود قرار دهند، یاد آور شد: فرمانداران بالاترین مقام اجرایی شهرستان هستند و باید با اقتدار مسایل مختلف حوزه ماموریت خود را مدیریت کنند.
وی شناخت ماموریت های فرمانداری را برای فرمانداران بسیار مهم دانست و گفت : آشنایی با قوانین، ضوابط و دستورالعمل ها برای شناخت از ماموریت خود یک کار مهم برای فرمانداران است.
جبارزاده شناخت اهداف دولت تدبیر و امید را از دیگر ضروریات توفیق فرمانداران برشمرد و افزود: فرماندار باید بداند نماینده کدام دولت است و دولت او چه برنامه ها و سیاست هایی برای اعتلا و توسعه بخش های مختلف دارد تا بتواند ماموریت های خود را با توفیق به انجام برساند.
وی با بیان این که فرمانداران باید گفتمان اعتدال و مشی اعتدالی را بشناسند و تبیین نمایند ، گفت : فرمانداران برای توفیق در شهرستان، باید مسایل و برنامه های استان در حوزه های مختلف بویژه حوزه سیاسی را بشناسند.
** ارتباط گیری با مردم
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین بر ارتباط گیری تنگاتنگ فرمانداران با مردم در حوزه های کاری خودشان تاکید کرد و گفت : فرمانداران در خط مقدم ارتباط دولت با مردم هستند و در جمهوری اسلامی هم در میان مردم و با مردم بودن توفیق الهی است .
وی با بیان این که در میان مردم بودن و فرصت خدمت به مردم، رحمت و توفیق الهی است ، افزود : تکیه گاه فرماندار باید مردم باشد ، همه امید ما مردم هستند و باید شهرستان ها را با روش های خلاق و جدید و با اتکا به مشارکت مردم مدیریت کنیم. مردم حلال مشکلات ما هستند و اگر مردم در کنار ما باشند مشکلات حل می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که با مردم هر چه می توانید ارتباط برقرار کنید، مردم محرم، ولی نعمت و پشتیبان ما هستند، یاد آور شد: مردم باید برای بیان مشکلات خود همواره در فرمانداری ها را بزنند. همه فرمانداران با برنامه حرکت کنند مهم ترین آفت مدیریت روزمرگی است.
وی با اشاره به این که مردم همواره در کنار مسئولان بودند و مسئولان هم باید همواره با مردم باشند ، گفت : فرمانداران، نماینده نظام، حکومت و دولت هستند و به هیچ کسی مدیون نیستند. مقبولیت فرمانداران در ارتباط با مردم است. فرمانداران با تکیه بر قانون باید همواره با مردم، برای مردم و آرام بخش آلام و حلال مشکلات آن ها باشند.
دوره آموزشی 70 فرماندار جدید الانتصاب در دولت دوازدهم صبح امروز در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته در 10 عنوان کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف ادامه خواهد داشت.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.