به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این آئین شهدا را سرمایه های انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهدا پایه های اصیل انقلاب اسلامی و نماد تفکر اسلامی و ولایی ملت ایران هستند.
جواد کریمی قدوسی افزود : شهدا گنج بزرگی برای ادامه راه و آرمان های انقلاب اسلامی هستند و برگزاری یادواره شهدا، احیای این مسیر است.
او ادامه داد : امروز باید در تمامی مراحل انقلاب اسلامی مسیر حرکت را با شهدا تطبیق دهیم تا بتوانیم نقشه دشمن و نحوه مقابله با آن را تبیین کنیم.
این نماینده مجلس افزایش بصیرت، آگاهی، ارتقای وحدت و انسجام فکری را از دستاوردهای برگزاری این یادوارها دانست و گفت : تعداد شهدای هر شهرستان نسبت به جمعیت آن بیانگر میزان آمادگی آن منطقه در حمایت همه جانبه از اسلام ناب محمدی(ص) است.
در این مراسم، مداحان اهل بیت با نوحه خوانی و سینه زنی، یاد و خاطره شهدا، به ‌ویژه شهیدان منطقه اشکاردشت شهرستان چالوس و شهدای خان طومان را گرامی داشتند.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ 150هزار نفر بیش از 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در جریان عملیات خان طومان سوریه 13 نفر از دلیرمردان مازندران به شهادت رسیدند که پیکر سه تن از آنان تاکنون به وطن بازگشته است.
شهید محمد بلباسی از قائمشهر ، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سید جواد اسدی و محمود دادمهر از ساری ، سعید کمالی از میاندرود ، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر از شهدای مازندرانی خان طومان هستند.
استان مازندران که هم اکنون میزبان 295 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است ، بیش از 10 هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.