مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت:مهارت‌آموزی به عنوان نیاز روز جامعه در سطح دانشگاه‌ها مغفول مانده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سیدحسین درویشی صبح امروز در گردهمایی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاهای آزاد آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اظهار داشت: فعالیت فنی‌وحرفه‌ای برای توسعه اشتغال طراحی شده است و برای اجرای موفق آن نیاز به همکاری مدارس، دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داشتن مهارت یکی از نیازهای اساسی انسان است، افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری ما به دلیل عدم مهارت افراد به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت: مراکز فنی‌وحرفه‌ای با برنامه‌ریزی مدون زمینه تقویت روحیه کارآفرینی در بین جوانان جویایی کار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و فنی‌وحرفه‌ای کشور طرح آمایش سرزمینی و نیازسنجی را در دستور کار خویش قرار دارد، افزود: رشته‌های متناسب با نیاز کشور در فنی‌وحرفه‌ای در حال شناسایی و تشکیل است و روند خدمات فنی‌وحرفه‌ای باید حتی در سطح روستاها هم گسترش پیدا کند.

درویشی با اعلام اینکه رشته‌های تعریف شده برای فنی‌وحرفه‌ای مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد،ادامه داد: دولت تسهیلات مورد نیاز برای آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مهارت‌آموزی به عنوان نیاز روز جامعه در سطح دانشگاه‌ها مغفول مانده است . برای برون‌رفت از این موضوع آموزش سفارشی در دستور کار این سازمان و متناسب با نیاز دانشگاه‌ها تعریف شده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه طرح‌های زودبازده و اشتغالزا در حال حاضر نیاز کشور است، یادآور شد: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در این حوزه برنامه مدونی را تعریف کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در این سازمان برای پرسنل نظام وظیفه، افزود: این سازمان به صورت جدی برای ارائه آموزش و مهارت لازم اهتمام دارد.

درویشی با اعلام اینکه طرح ایران مهارت در سطح استان مازندران در حال پیگیری است، بیان کرد: این طرح در 9 شهر استان اجرایی شده و برنامه داریم در همه شهرهای استان گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا،در طرح ایران مهارت دانش‌آموزان مکلف می‌شوند که دوره‌های مهارتی که برای آنها پیش‌بینی شده است را بگذرانند و ساز و کار آن بین فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش تعریف شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.