دومین مراسم جشن ازدواج زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه دوشنبه در سالن همایش این دانشگاه پیامبر اعظم ( ص)برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمدرضاحق شناس شامگاه دوشنبه در مراسم ازدواج یک زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص) با تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: ز آنجاییکه ازدواج سنت پیامبر(ص) است باید جوانان آن را آسانتر بگیرند تا بتوانند هر چه زودتر تشکیل خانواده داده و با این کار به زندگی خود هدف دهند.

وی هدف از برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه را ترویج امر ازدواج ساده، کم‌هزینه و آسان، ترغیب و تشویق دانشجویان به تشکیل زندگی و فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه در جامعه عنوان کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مادیات مهم است اما به عنوان ضروریات در زندگی محسوب نمی شود،گفت:برگزاری این آئین ، آموزش ازدواج آسان و قناعت در بین جوانان مخصوصا قشر دانشجو است.

وی مهمترین مسئله در امر ازدواج را تفاهم و با هم بودن دانست که می تواند ادامه ی زندگی موفق تاثیر مهمی داشته باشد.

حق شناس یکی از مطالبات مهم زوج های دانشجو را تامین خوابگاه متاهلی عنوان کرد و بر پیگیری تحقق این مطالبه تاکید کرد.

وی در ادامه از بهره برداری خوابگاه دانشجویی دختران در سال جاری خبر داد .

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه این مراسم اظهار داشت:دین مبین اسلام جوانان را به ازدواج سفارش و تاکید فراوانی به آن کرده که این نشان دهنده اهمیت ازدواج است.

وی ازدواج دانشجویی را از ساده ترین و بادوام ترین ازدواج ها دانست و افزود:‌ باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج دانشجویی تلاش کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ازدواج های دانشجویی راهکاری موثر برای فرهنگ سازی ازدواج آسان است.

وی شرایط جامعه چه از نظر فرهنگی، چه از نظر اقتصادی در تسریع در امر ازدواج موثر دانست و ادامه داد: تغییر هر یک از این شرایط محیطی هم به طبع باعث تغییر در نگرش ها و رویکردهای منجر به ازدواج می شود.

حجت الاسلام ابوترابی افزود:در منابع اسلامی، به ازدواج در سنین پایین اشاره و در پاره ای از موارد تاکید شده است. تاکید اصلی هم برای جلوگیری از به گناه افتادن جوانان و آسیب های اجتماعی آن است.

وی گفت: ازدواج در محیط دانشگاه، به دلیل اینکه دو طرف زمان زیادی را در کنار هم بوده اند و به شناخت نسبی از هم دست یافته اند، می تواند یک ازدواج سازنده تلقی شود.

.

این مراسم شامگاه دوشنبه با اجرای برنامه هایی شاد و متنوع، سخنرانی، مسابقه بین زوج ها در سالن همایش دانشگاه پیامبر اعظم ساری برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.