به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساری ، بابل ، آمل و قائمشهر چهار شهر بزرگ مازندرن هستند که بر اساس نتایج سرشماری سال 95 دارای جمعیتی بیش از 200 هزار نفر هستند.
جمعیت شهرساری 309 هزار نفر ، بابل 250 هزار نفر ، آمل 237 هزار نفر و قائمشهر هم 204 هزار نفر سرشماری شده است.
محمد اسلامی شامگاه یکشنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها در نکا برای رفع مشکل آلودگی این شهرها بر ضرورت توجه به نظام حمل و نقل بویژه نوسازی ناوگان درون شهری تاکید کرد و افزود : شوراهای اسلامی شهرها باید در این زمینه برنامه مدون داشته باشند.
نماینده عالی دولت شوراها را به وحدت و همدلی برای حل مشکلات شهری دعوت کرد و گفت : خودمحوری و خودخواهی ، دسته بندی ها و قطب سازی های تصنعی ، مصیبتی برای شوراهاست که منافع عمومی و رای دهندگان را بر باد می دهد.
اسلامی افزود : حدود یک دهه است که در باره مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار شهری بحث و گفت و گو می شود ولی به علت التهابات سیاسی تاکنون در مجلس شورای اسلامی به سرانجامی نرسیده در حالی که رئیس جمهوری بر شتاب بخشی به تعیین تکلیف این لایحه تاکید دارد .
وی همچنین به معضل ترافیک در مازندران بویژه غرب این استان به عنوان کانون گردشگری اشاره کرد و گفت : بحران ترافیک در غرب مازندران و شهرهای مختلف مشکلی برای این استان است و باید تدبیری برای رفع این معضل اندیشیده شده و نظام برون شهری و درون شهری پیشرفته برنامه ریزی شود.
** تاکید بر مصرف درست درآمد ناشی از ارزش افزوده
استاندار مازندران یکی از اقدامات دولت را اختصاص درآمد ناشی از ارزش افزوده برای امور شهری و روستایی برشمرد و اظهار داشت : میزان ارزش افزوده سال گذشته استان مازندران در این بخش 320 میلیارد تومان بود که از این مقدار 70 درصد به شهرها و 30 درصد به روستاها اختصاص یافت که باید صرف امور عمرانی شود.
وی با تاکید بر شناسایی بنگاههایی که باید ارزش افزوده خود را به دولت پرداخت کنند و در حال حاضر ناشناخته باقی مانده اند ، افزود : با شناسایی این شرکت ها و بنگاهها و پرداخت ارزش افزوده به دولت می توان بودجه ارزش افزوده مازندران را تا 700 میلیارد تومان رساند و شاهد رشد و شکوفایی متفاوت بود.
بر اساس آمارهای رسمی ، هشت هزار و 140 نفر در استان مازندران عضو شوراهای اسلامی هستند که از این تعداد هفت هزار و 824نفر در شورای اسلامی روستاها و 316 نفر هم در شورای اسلامی شهرها عضویت دارند .
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.