به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 5هزار اثر ازحدود 3هزار دانش آموز آملی درزمینه مهارت های آموزشی درحال تحصیل و مهارت های تحصیلی در بیش از 220 غرفه به نمایش گذاشته شد.
آثارمربوط به حوزه معماری، نقشه کشی، سفالگری، علوم مختلف رایانه، خیاطی، چاپ، کشاورزی، طراحی و عکاسی، بازاریابی و مدیریت خانواده از جمله توانمندی ها ودست ساخته های ارائه شده دانش آموزان وهنرجویان هنرستانهای شهرستان آمل است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران هم دراین نمایشگاه گفت که همزمان با هفته مشاغل، در بیشتر شهرهای مازندران نمایشگاه معرفی مشاغل برای هدایت تحصیلی ومشاوره شغلی دانش آموزان برپا می شود.
اسماعیل نظری افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، اگر قرار است اصلاحی در کار صورت گیرد این تنها با کار آفرینی صورت می‌گیرد که مرکز ثقل آن در مدارس است.
وی تصریح کرد: آن چه که هنرجویان فنی و حرفه ای و کار و دانش را برجسته می‌کند موضوع کار آفرینی است، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تحت عنوان 'آموزش یک مهارت' در دوره متوسطه اول و دوم در شاخه نظری بسته شد تا از ظرفیت هنرستان‌ها برای کارآفرینی استفاده شود.
** دقت دانش آموزان به انتخاب رشته تحصیلی متناسب با آینده شغلی
مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل در این مراسم گفت که آثار دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه مدارس فنی حرفه ای و کار دانش در قالب این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
عباس مرزبند، ضمن تأکید بر اهمیت هفته مشاغل در آموزش و پرورش افزود: هفته مشاغل در امر هدایت تحصیلی دانش آموزان و تعیین آینده شغلی آنان نقش مهمی دارد، بنابر این در این هفته کلیه مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش ، نمایشگاه هایی از دست ساخته های دانش آموزان و معرفی شغل ها و رشته های مختلف فنی، حرفه ای و کار و دانش برگزار کردند.
وی افزود: در مراکز فنی، حرفه ای و کار و دانش، هنرجویان علاوه بر تحصیل در رشته مورد علاقه خود، مهارت های حرفه ای و عملی را نیز کسب کرده و برای ورود به بازار فعالیت اقتصادی آماده می شوند.
وی از دانش آموزان خواست تا با آینده نگری و توجه به علاقه و استعدادهای خود، عرضه ، تقاضا و نیازهای بازار کار و انتخاب رشته تحصیلی مناسب ، آینده شغلی خود را نیز تضمین کنند.
درشهرستان حدود 406هزار نفری آمل بیش از 60هزار دانش آموز درمقاطع مختلف درحال تحصیل هستند.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.