به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مجتبی حبیب نژاد روشن روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سیمرغ افزود: این طرح ها در حوزه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه اکنون 5 طرح در حال انعقاد قرارداد با بانک های عامل و توزیع اعتبار است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات 6 طرح در حوزه صنایع دستی و گردشگری، 5 طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت و 25 طرح در حوزه جهاد کشاورزی در دست اقدام است.
فرماندار سیمرغ ادامه داد: در مجموع 122 متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ثبت نام کرده اند و 36 طرح نیز در کمیته های فنی شهرستان به تصویب رسیده و در دست بررسی کمیته فنی استان است.
حبیب نژاد اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد 4 تا 10 درصد در اختیار متقاضیان دارای طرح در سطح روستاها و عشایر استان مازندران قرار خواهد گرفت.
وی افزود : حذف پیچ و خم و بروکراسی های اداری و تسهیل در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.
حبیب نژاد با اشاره به انجام مطالعات آمایش و سند توسعه شهرستان سیمرغ اظهار داشت : این مطالعات کشاورزی را بعنوان عامل توسعه شهرستان معرفی نموده و در همین راستا کمیته فنی شهرستان سیمرغ به پروژه های این بخش توجه ویژه داشت و 48 درصد از اعتبارات به این بخش اختصاص داده شد .
حبیب نژاد اضافه کرد: اکنون2میلیاردو 600میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان با سود چهار درصد در اختیار این شهرستان است که انتظار می رود متقاضیان از این تسهیلات نیز استفاده کنند.
شهرستان سیمرغ با 20 هزار نفر جمعیت در منطقه مرکزی مازندران قرار دارد.
9778/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.