به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی پنجشنبه شب در نخستین یادواره سه هزار و 300 شهید ارتش در استان مازندران و آئین تجلیل از مقام سرباز که در مصلی جمعه شهرستان جویبار برگزار شد ، آمار خانواده های دارای سه شهید را هم 639 خانواده اعلام کرد.
وی گفت : 106 خانواده هم در کشور هر کدام چهار شهید و 41 خانواده هم هر یک پنج شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.
معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه مکتبی که چنین افرادی در آن پرورش یافته اند ، همیشه زنده باقی خواهد ماند ، افزود : دشمنان نمی دانند در جمهوری اسلامی با چه جامعه ای مواجه هستند.
وی با اشاره به تقدیم 230 هزار شهید برای پیروزی انقلاب و ماندگاری نظام اسلامی ، گفت : حدود 570 هزار نفر هم جانباز در کشور داریم .
شهیدی خدمت به خانواده های شهدا را افتخار برای مسئولان و وظیفه ای همگانی دانست و افزود : هم اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر را زیر پوشش دارد .
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از راههای زنده نگه داشتن یاد شهدا و نهادینه کردن فرهنگ شهادت را برگزاری یادواره های شهدا دانست و گفت : در بین مردم ما بعضی از واژه ها از قداست خاصی برخودارند که یکی از آنها واژه شهادت است و مردم ما احترام خاصی برای این واژه قائل هستند .
وی افزود : شهدا ، افرادی هستند که به خاطر اعتقاد ، دین و کشور از جانشان گذشتند و به همین خاطر در قرآن کریم خداوند می فرماید شهیدان را مرده خطاب نکنید بلکه شهدا کسانی هستند که زنده اند و نزد من روزی می خورند .
معاون رییس جمهوری به جایگاه شهید در فقه اشاره کرد و گفت : در فقه اسلام هم برای مقام شهید احترام خاصی قائل هستیم به گونه ای که شهید را با همان لباس رزمش دفن می کنند .
وی افزود : پیامبر اکرم (ص) هم فرمودند در آن دنیا سه گروه می توانند شفاعت بخواهند که در این زمینه شهدا در کنار پیامبران و امامان قرار می گیرند .
شهیدی با تاکید بر این که خدمتی را که شهدا به بشریت کرده اند هیچ گروهی نتوانسته انجام بدهد ، ادامه داد : شهدا همانند شمع سوختند تا روشنی بخش محفل بشریت باشند .
معاون رییس جمهوری تاکید کرد : به طور قطع جامعه ای که فرهنگ شهادت ، ایثار و مقاومت داشته باشد ، جامعه ای خوشبخت است و یکی از سفارشات مقام معظم رهبری همواره این بوده که همگان برای نهادینه شدن فرهنگ شهادت تلاش کنیم .
نخستین یادواره سه هزار و 300 شهید ارتش در مازندران با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهیدان و مسئولان مازندران در جویبار برگزار شد.
استان مازندران تاکنون بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.