به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا شاملو شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح هادی در 34 روستای شهرستان آمل افزود : این طرح تاکنون در 17 هزار و 500 روستا اجرا شده و در بقیه روستاها نیز بزودی اجرا می شود.
وی از اختصاص حدود 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی و بهسازی محیط روستاهای کشور در سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد که با این میزان اعتبار ، طرح هادی برای حدود چهار هزار و 500 روستا تهیه و بازنگری شود.
شاملو گفت : همچنین تلاش بر این است تا پایان امسال حدود 2 هزار و 700 طرح هادی روستایی در کشور تکمیل و بهره برداری شود.
** توجه جدی به نمای ساختمان های روستایی
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اقدامات عمرانی در روستاها فقط به آسفالت ختم نمی شود ، گفت : بنیاد مسکن تلاش دارد تا از طرح های خلاقانه از جمله توسعه اقامتگاههای بوم گردی در روستاهای دارای بافت تاریخی حمایت کند.
وی از نبود معماری و طراحی یکپارچه در ساخت نماهای خانه های روستایی در کشور انتقاد کرد و افزود : البته بخشی از این کاستی مربوط به بنیاد مسکن است و این آمادگی اکنون وجود دارد تا با جدیت ادارات شهرستانی و مداخله جدی تر دهیاران ، نمای خانه های روستایی متناسب با بافت و اقلیم همان منطقه ساخته شود.
شاملو گفت : متاسفانه در سال های اخیر با الگوگیری ناقصی که در ساخت و سازهای روستاها انجام شده ، اصالت خانه های روستایی دارای ارزش را کم رنگ کرده و باید این اصالت در ساخت و سازهای جدید احیا و توجه شود.
به گزارش ایرنا ، طرح هادی روستایی در 34 روستای شهرستان آمل با حضور معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با برگزاری آیینی نمادین در روستای ' هلومسر ' افتتاح شد.
برای اجرای این طرح ها بیش از 76 میلیارد ریال هزینه شد و بیش از 84 هزار نفر جمعیت این روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.