به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود : تمامی دستگاههای اجرایی در استان نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری این تسهیلات به کار گیرند.
وی گفت : علاوه بر این 165 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد نیز برای مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که 61 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که سه میلیارد تومان آن در اختیار تنکابن قرار گرفت و تاکنون 14 فقره در این زمینه معرفی شدند.
خیریانپور افزود : 700 میلیارد تومان دیگر نیز در راستای بسته رونق تولید در سطح استان اختصاص یافته و باید پیگیری های لازم از سوی دستگاههای مرتبط به منظور جذب آنها صورت گیرد.
خیریان پور به تسهیلات پرداخت شده در سال 96 اشاره کرد و بیان داشت : در سال گذشته 130 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد خود اشتغالی و مشاغل خانگی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه مازندران 100 درصد سهمیه خود را جذب کند.
وی با بیان اینکه 32 میلیارد تومان دیگر نیز برای مشاغل پشتیبان در مازندران اختصاص یافته بود ، افزود : متاسفانه برخی بانک ها در پرداخت این تسهیلات کوتاهی می کنند و دستگاههای اجرایی مربوطه موظف هستند این موضوع را پیگیری کنند.
معاون استاندار مازندران، حداکثر صادرات این استان در سال گذشته 460 میلیون دلار بود که با هدف گذاری صورت گرفته این رقم به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.
وی تصریح کرد : با تصمیم هیات وزیران بیش از 173 مورد اختیارات وزارت خانه ها و سازمان های مرکزی به ادارات کل استان تفییذ شده و باید از این فرصت نهایت استفاده را نمود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران همچنین به کاهش فرایند صدور مجوز ها جهت سرمایه گذاری در استان از 500 روز به 58 روز اشاره کرد و افزود : مدیران دستگاه های اجرایی با ابتکار ، خلاقیت ، نوآوری و نگاه توسعه محور تلاش کنند تا سرمایه گذاران را در بخش های مختلف جذب نمایند .
وی یادآور شد : مازندران در 17 محصول تولید نخست استان است و باید با ایجاد شرکت های هلدینگ مناسب ، کارخانه های بسته بندی و سورتینگ و برند سازی در جهت صادرات گام های بزرگی برداریم.
وی از دستگاه های اجرایی شهرستا تنکابن خواست به جای فرستادن ارباب رجوع به مرکز استان ، مدیران کل ادارات را جهت رفع مشکلات آنها به شهرستان دعوت کنند.
معاون استاندار همچنین در این جلسه ، ابراهیم عسگر پور را که پیش از این بخشدار بخش نشتا بود به سمت معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن معرفی کرد.
فرماندار تنکابن نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات در این شهرستان اشاره کرد و افزود : تنکابن با وجود ظرفیت بالایی که در بخش تولید محصولات باغی همچون مرکبات و کیوی دارد ، اما متاسفانه از امکان صادرات مطلوب بی بهره است و باید حمایت های ملی و استانی در این زمینه صورت گیرد.
سید امیر حسینی جو افزود : متاسفانه بیمه محصولات کشاورزی به دلیل آنکه تنها به یک شرکت سپرده شده از رضایتمندی لازم برخوردار نیست و کشاورزان نسبت به این موضوع گلایه دارند.
وی با بیان اینکه تعداد پروژه های نیمه تمام در این شهرستان بسیار زیاد است ، گفت : بیمارستان فوق تخصصی ، جاده تنکابن به قزوین ، رینگ شهری نشتارود و خانه کشتی از جمله پروژه هایی است که نیازمند حمایت های ملی و استانی برای تخصیص اعتبار است.
به گفته حسینی جو ، تاکنون 400 میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت ها در بخش تامین و توزیع برق در این شهرستان از سوی دولت هزینه شده است.
وی یادآور شد : هدف خدمت به مردم است و هرچقدر این مسئله پررنگ تر باشد نتیجه آن مطلوبتر خواهد بود.
فرمانداری شهرستان تنکابن بر اساس چارت سازمانی جدید دارای سه معاونت سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی ، برنامه ریزی و توسعه و عمرانی شد.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.