به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آئین معنوی که جمع کثیری از مردم ، مسئولان ، خانواده های معظم شهدا و شهدای خان طومان حضور داشتند ، بر ادامه راه شهدا و مبارزه با دشمنان دین اسلام تاکید شده است.
مداحی و عزاداری ، اجرای نمایشگاه نامه کوتاه در خصوص جنایات گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه از دیگر برنامه های این مراسم بود .
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این آئین گفت : پیام همه شهدا ، دفاع از اسلام ، قران و معارف اسلامی بود و در این راه نیز جان خودشان را فدا کردند.
کمیل کهنسال افزود : این شهدا بدون هیچ توقع و ادعا تنها با تاسی از امام حسین (ع) در راه اعتلای اسلام و قران کریم تا رسیدن به شهادت در برابر دشمنان قسم خورده دین مبارزه کردند.
وی با اشاره به برگزاری این یادواره ها گفت : برای بهره مندی از این یادواره ها باید از عملکرد این شهدا درس بگیریم و در مراحل مختلف زندگی ان را پیاده نمائیم.
کهنسال ، عزت ، شرف و سربلندی کشور را مدیون خون شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه دانست و گفت : آنان شجاعانه در برابر همه این دشمنان مبارزه کردند تا اجازه ندهند دشمنان وارد کشور شوند و به کشور و ناموس ما تجاوز کنند.
پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس پنجشنبه بیست و چهارم اسفند سال گذشته پس از تشییع بر روی دستان مردم و مسئولان شهرستان نوشهر در پارک نوید این شهر آرام گرفت.
یکی از این شهدا 20 ساله است که در حمله دشمن بعثی در سال 67 در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسید ، یکی دیگر نیز با 20 سال سن در عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شرق بصره شهید شد.
سومین شهید گمنام هم 23 ساله است که در عملیات والفجر4 در منطقه عملیاتی پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در جریان عملیات خان طومان سوریه 13 نفر از دلیرمردان مازندران به شهادت رسیدند که تاکنون تنها پیکر 3 تن از انان به وطن بازگشته است.
شهید محمد بلباسی از قائمشهر ، شهید علی جمشیدی از نور، شهید رضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر از شهدای مازندرانی خان طومان هستند.
شهرستان 130 هزار نفری نوشهر تاکنون 465 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
استان مازندران که هم اکنون میزبان 295 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است ، بیش از 10 هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
/1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.