استاندار مازندران گفت: تقاضا برای احداث واحدهای صنعتی در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل حدود 58 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران  در خصوص تحقق شعار سال و برنامه های استان در این راستا، با اشاره به این که شعارهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در سال های اخیر به صورت سلسله مراتبی و منظومه ای در ادامه هم و از یک جنس اند، گفت: خروجی و برآیند این شعارها، قدرت ساز، فرهنگ ساز و تمدن ساز است.

استاندار با بیان این که پرداختن صرف به شعار سال در یک دوره 12 ماهه نمی تواند دارای اثربخشی لازم باشد، خاطر نشان ساخت: اگر این شعارها را بصورت منظومه ای و یکپارچه دنبال نماییم، اثرگذاری خود را بر تمدن سازی نشان خواهد داد و البته تحقق آن نیازمند آن است که ما یک قدرت ملی پایدار داشته باشیم که هم بر محیط بیرونی و هم بر محیط داخلی مان، تاثیر گذار باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که شعار امسال حائز سه ضلع و وجه اساسی و تعیین کننده است، افزود: یک ضلع آن مردم ، شامل همه مردم و مسئولین است که باید باور کنیم که خرید تولید داخل از تکالیف ماست و به آن مباهات نماییم و با خرید محصولات داخلی، توانمند سازی تولید و  پایداری اشتغال را تضمین کنیم.

اسلامی، تولید کنندگان را ضلع دوم این مثلث برشمرد و با بیان این که تولیدکنندگان باید به دوام تولید، کیفیت محصول و رضایت مشتری توجه کنند و با کیفیت محصول، برای مشتری اعتماد بوجود بیاورند، عنوان کرد: ضلع سوم دولت است و باید با سیاست ها، قوانین، مقررات، تسهیل گری و با هدایت و حمایت، محیط را برای تولید کنندگان آرام و باثبات نگه دارد تا با تداوم تولید، سهم خود را در بازار افزایش دهند.

وی، در خصوص دست یابی به توسعه پایدار، با اشاره به این که مازندران قطب کشاورزی بوده و صنعت نیز بصورت مکمل در کنار کشاورزی قرار داشته و صنایع جانبی هم همراه با کشاورزی رشد نموده، افزود: دولت یازدهم در این راستا کاستی های زیرساختی و نیازهای مبرم استان را در دستور کار قرار داده و قابلیت هایی که می توانسته توسعه را پایدار و روند آن را روان نماید، بوجود آورده است و در  حوزه رفع موانع زیرساختی بویژه در بخش های آی تی، ارتباطات و انرژی، اقدامات قابل ملاحظه ای صورت داده است.

استاندار اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی برای توسعه فعالیت هایشان را از اقدامات دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و گفت: تقاضا برای احداث واحدهای صنعتی در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل حدود 58 درصد رشد را نشان می دهد.

اسلامی با اشاره به این که این رشد قابل ملاحظه نشان می دهد که فضا و محیط برای رشد تقاضا مطلوب شده است، یاد آور شد: تحقق برنامه ها برای سرمایه گذاری صنعتی به گونه ای بوده است که در سال 96 بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به افتتاح رسیده است که عمدتا از سوی مردم  صورت گرفته است.

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: در سال گذشته در واحد های صنعتی جدید، بالغ بر 4 هزار شغل مستقیم جدید ایجاد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.