سیاوش علیزاده روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش مروجین تعاون و اشتغال مناطق روستایی مازندران در نکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 46 روستای مازندران مجری اجرای طرح تعاون روستا در روستاهای مازندران بودند که طرح در هفت روستای دیگر هنوز اجرایی نشده است.
اجرای ‌طرح ' هزار روستا ، هزار تعاونی ' از مهر ماه سال گذشته بنا به ابلاغ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کشور آغاز شد و برابر ضوابط ، فرآیند اجرایی این طرح در سال جاری هم ادامه دارد.
توسعه اشتغال و رونق اقتصادی روستاها از مهم ترین اهداف این طرح است و موفقیت آن هم به مسئولان محلی بویژه دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی و روستائیان بستگی دارد.
علیزاده گفت :‌ نرخ سود تسهیلاتی که در این طرح به روستائیان پرداخت خواهد شد حدود 6 درصد است که برای مناطق مرزی به حدود 2 درصد کاهش می یابد.
وی افزود : با ایجاد طرح تعاون روستا ، شاهد کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در روستاها خواهیم بود و توسعه پایدار و درآمدزایی در روستاها اتفاق خواهد افتاد.
او ادامه داد : کار جمعی باید در روستاها تبلیغ و فرصت ها شناسانده شود و دهیاران و شوراها در این بخش وظیفه مهمی برعهده دارند.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.