محل دپو زباله شهر جویبار با بیش از 50 سال قدمت در مسیر روستای درکاسر واقع شده و به گفته شهردار جویبار این زمین با چهار هکتار مساحت و ارتفاعی بیش از پنج متر از حجم زباله کاملا پر شده است .
علی یاری سراجی در این جلسه با بیان اینکه در شهر جویبار روزانه بین 50 تا 70 تن زباله جمع آوری می شود ، افزود : این میزان زباله در ایام تعطیلات نوروز به 100 تن در روز رسیده است .
وی به راهکارهای خود نسبت به کاهش زباله اشاره کرد و ادامه داد : ما همانند سایر شهرستان ها نسبت به طرح تفکیک زباله اقدام کرده ایم اما این امر هم زمان بر و هم نیازمند هزینه است .
شهردار جویبار با اعلام اینکه در محل دپو زباله اهک پاشی می شود ، گفت : دیوار کشی محل دپو زباله نیز در دست انجام است .
** محل دفن زباله شهر جویبار در آینده پاسخگو نیست
رئیس اداره محیط زیست شهرستان جویبار در این جلسه گفت که متاسفانه با توجه به معضلات پیش رو ، محل دپو زباله در آینده پاسخگوی زباله تولیدی نخواهد بود .
محمد رحمتی با اشاره به اینکه باید مسئولین در این راستا همت کنند ، افزود : همچین با کمک از طریق استان می توانیم نسبت به راه اندازی کارخانه کمپوست اقدام کنیم ، تا معضل زیست محیطی کم شود.
وی مهم ترین راهکار پیش رو برای حل مشکل زیست محیطی زباله را آهک پاشی ، خاک پاشی و تفکیک زباله اعلام کرد.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان جویبار نیز در این جلسه گفت که متاسفانه در این شهرستان یک منطقه مناسب برای محل دپو زباله وجود ندارد .
مهدی فکوری با بیان اینکه در بحث زباله ، جویباربا مشکل جدی دست و پنجه نرم می کند ، محل دپو زباله را مکانی آزار دهنده برای شهروندان اعلام کرد و گفت که باید به فکر راهکاری برای حل این معضل باشیم تا بتوانیم پاسخگو مردم نسبت به بوی آزاردهنده زباله باشیم .
** احداث کارخانه زباله سوز تنها برای شهرستان جویبار امکان پذیر نیست
ناظر بازیافت استان مازندران در این جلسه با بیان اینکه احداث کارخانه زباله سوز برای شهرستان جویبار به صورت جداگانه امکان پذیر نیست ، افزود : احداث کارخانه زباله سوز نیازمند اعتبار ملی است .
محمد رضا مهدوی با اشاره به اینکه برنامه داریم تا یک کارخانه زباله سوز در شهرهای جویبار ، سیمرغ ، قائمشهر ، سوادکوه و سوادکوه شمالی راه اندازی کنیم ، گفت که ابتدای امر زمین در قائمشهر در نظر گرفته شده تا چهارشهرستان را در بر گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان جویبار با بیش از 75 هزار نفر جمعیت که روستاها بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است ، افزود : با مدیریت صحیح در روستاها می توان طرح تفکیک زباله را اجرا و میزان بالایی از حجم زباله را کاهش داد.
ناظر بازیافت استان مازندران گفت که در بخشداری مرکزی جویبار تاکنون طرح تفکیک زباله در پنج روستا صورت گرفته است که با کاهش میزان تولید زباله مواجه بوده ایم .
این روستاها شامل سروکلا ، دیوکلا ، واسوکلا ، پهناب محله و شورکا است .
** 25 روستای بخش مرکزی چویبار معضل زباله ندارد
بخشدار مرکزی جویبار در این جلسه با بیان اینکه از سال 94 نسبت به مصوبه کمیته پسماند اقدام کرده ایم ، افزود : بخش مرکزی جویبار 40 روستا دارد و در حال حاضر 25 روستا با معضل زباله روبرو نیست.
محمد مدانلو گفت که این روستاها جزء روستاهایی بوده اند که با بیشترین مشکل حاد زباله دست و پنجه نرم می کرد .
وی با بیان اینکه با کمک کارشناسان شهرداری و محیط زیست نسبت به آموزش در روستاها اقدام کرده ایم ، افزود : خانواده ها در روستاها هم در این امر مهم بسیار کمک کرده اند .
بخشدار مرکزی جویبار تاکید کرد : تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا معضل زباله در 15 روستای دیگر را به حداقل برسانیم .
مدانلو از خرید 3 دستگاه ماشین زباله برای حل معضل زباله در روستاها خبر داد و گفت که این ماشین ها را در اختیار دهیاری ها قرار داده ایم تا در این امر مهم کمک حال ما باشد.
وی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از 200 واحد ضایعاتی فعال وجود دارد ، افزود : این واحدها بیش از 50 سال سابقه داشته و برخی از آنها رها شده و نیازمند ساماندهی است .
مدانلو با اشاره به اینکه برخی از این واحدها به یک معضل تبدیل شده است ، بیان کرد : این امر نیازمند ورود دستگاه قضا است تا با واحدهایی که نکات زیست محیطی را رعایت نمی کنند برخورد شود.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.