به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی افزود: 80نفر از فوتی های کارگر مرد و یک نفر زن بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان بابل با 16 ، ساری و قائمشهر هر کدام با 8 فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
وی گفت: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 37 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 21 مورد نیز برق گرفتگی ، 18 مورد اصابت جسم سخت و 5 مورد هم مربوط به سایر بوده است.
**بیشترین فوتی کارگران در مرداد ماه
عباسی بیان داشت: بر اساس آمار مرداد با 12 ، خرداد با 11 فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با یک فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت که سنین 31تا 40 سال با 25 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.
عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 66نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند ،افزود : از تعداد 81 نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 73 نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغانی) داشتند.
**افزایش 6 درصدی مصدومیت حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران پارسال تعداد 998 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 946 نفر مرد و مابقی زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازآن 6 درصد افزایش داشت.
وی گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.