دبیراجرایی خانه کارگرتشکیلات مازندران گفت: خصوصی سازی و واگذاری بی ضابطه وغیرکارشناسی شده کارخانه ها درمازندران ، صنعت را دراین استان زمین گیر وکارگران را نابود کرد.

دبیراجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران ضمن انتقاد شدید از هرگونه اقدامی برای واگذاری نساجی قائمشهرگفت: خصوصی سازی و واگذاری بی ضابطه وغیرکارشناسی شده کارخانه ها درمازندران ، صنعت را دراین استان زمین گیر و کارگران را نابود کرد.

به گزارش "ایلنا" ازساری ؛ "نصرالله دریابیگی" که درآستانه هفته کارگرسخن می گفت، با اشاره به واگذاری نساجی قائمشهر به شهرداری این شهر و برقراری آرامش نسبی بعد ازسالها بحران و بلاتکلیفی؛ می افزاید: مدیرفعلی کارخانه فردی دلسوزوباتجربه است واجازه نخواهیم داد که خواب شیرین برخی افراد درخصوص واگذاری مجدد این کارخانه با سابقه به بخش خصوصی تعبیرشود.

این نماینده کارگری ؛ کارگران را قربانیان اصلی واگذاری کارخانه ها به بخش خصوصی تحت عنوان بازسازی و بهسازی و رونق دوباره آنها عنوان نمود وتاکید کرد: اگر قرار بر واگذاری دگرباره این واحد نساجی باشد اعتقاد داریم بهترین وصالح ترین مالک؛ خود دولت است ودولت باید مدیریت این مجموعه را برعهده گیرد.

دریابیگی با اشاره به اشتغال بیش از 1800 نفردرکارخانه نساجی قائمشهر در سالهایی نه چندان دور و کاهش این تعداد تا مرز200 تا 250 نفر؛ گفت: برخی از مسئولان محترمی که در مصاحبه های خود وضعیت کارخانه های استان را رو به بهبود نشان می دهند؛ به افکارعمومی بگویند که منظورشان کدام کارخانه است؟

این نماینده کارگری همچنین از واگذاری شرکت چوب فریم ساری- بخش دودانگه ساری- به شدت انتقاد کرد و گفت: این نوع واگذاری یکی ازبدترین شیوه های خصوصی سازی درمازندران است وما به عنوان تشکیلات خانه کارگرازعواقب این کاربه شدت نگرانیم.

دراین شرکت تولیدی بیش ازدو هزارنفرکارگرشاغل بوده اند واینک شمارکارگران ؛ به 200 تا 230 نفرکاهش یافته است.

یکی ازنمایندگان ساری درمجلس پیشتر در جریان بازدید ازاین واحد تولیدی ازمشارکت بانک ملی برای واگذاری این واحد به بخش خصوصی خبر داده بود.

دریابیگی دربخش دیگری از صحبت های خود گفت: البته منکرزحمات وتلاش های دولت برای رفع مشکلات صنعت استان وکشور نیستیم اما وضعیت کلی صنعت واشتغال وبیکاری درمازندران خوب نیست و فاصله بین درآمد وهزینه های کارگران وحشتناک است وازاین رو کارگران مجبورند با تمام خستگی؛ سراغ کاردوم وسوم بروند.

"دریابیگی " نبود امنیت شغلی ومعیشت دشوار کارگران و مشکلات درمانی را بزرگ ترین دغدغه های جامعه کارگری و تشکل های کارگری استان برشمرد و گفت: درهفته کارگر با صداقت و منطقی مشکلات کارگران را به گوش مسئولان خواهیم رساند اگرچه سالهاست که می گوییم ومسئولان فقط می شنوند!

این نماینده کارگران استان مازندران با گلایه از کسانی که به نام حمایت از کار وتولید وکارگران به محافل مهم تصمیم گیری ورود می کنند وطرح های ضدکارگری به تصویب می رسانند؛ به بند "ز" تبصره 7 قانون بودجه درباره واریز 27/9 حق درمان کارگران به خزانه دولت اشاره کرد وگفت: این مصوبه ضد کارگر و مخالف استقلال تامین اجتماعی است وازدولت می خواهیم این مصوبه را اجرایی نکند ومسکوت بگذارد.

وی گفت: از وزیرمحترم تعاون وکار ورفاه اجتماعی درخواست می کنیم که برای ملغی شدن این مصوبه دردولت تلاش نماید .

دریابیگی فضای کنونی استان مازندران را آرام ومسئولان به خصوص استانداررا فردی دلسوز و ولایت مدار ومون وپیگیرمعرفی نمود وگفت: درسایه همدلی واتحاد مردم ومسئولان امیدواریم که مازندران به سرعت مسیرتوسعه را طی نموده وازظرفیت های فوق العاده این استان بهره برداری کامل به عمل آید.

وی با اشاره به نامگذاری سال 97 تحت عنوان "حمایت ازکالای ایرانی" گفت: کالای ایرانی اگرمطابق با استانداردها تولید وکیفیت لازم را داشته باشد؛ مطمئن باشید که حرف اول را درکشورخواهد زد وبسترکافی برای صادرات محصولات ایرانی فراهم خواهد شد.

نماینده کارگران مازندران تولید کالای با کیفیت را منوط به عوامل مختلف ازجمله تلاش کارگران برای تولید محصولی خوب عنوا کرد وگفت: ازکارگری که غرق درمشکلات است وغم امنیت شغلی ونان و درمان دارد؛ چه انتظاری داریم؟

وی خواستارتوجه جدی دولت برای فعال شدن بیش از پیش کارخانه ها واستفاده ازتمام ظرفیت ها را خواستار شدوگفت: اکثرکارخانه های استان با 30 درصد ظرفیت واقعی خود فعال هستند وکارخانه هایی که با ظرفیت های نسبتا بالایی کارمی کنند؛ اگرمورد حمایت جدی دولت قرار نگیرند؛ سرنوشت نگران کننده ای درانتظارآنها خواهد بود.

بنابرآخرین اخبار؛ یک عضو شورای شهرقائمشهر از تغییر مدیرعامل نساجی قائمشهر خبرداده وگفت: معلوم نیست که ایشان را مجبور به استعفاء کرده اند ویا خودش بنابراختیارازسمت خود کنار رفته است.

این عضو شورای شهر با انتقاد ازفهرستی که برای انتخاب مدیرعامل جدید نساجی قائمشهر اعلام شده اظهارداشته : اگرقرار بر این است که شورا نقشی درانتخاب مدیرعامل این واحد نساجی نداشته باشد؛ منتخبان مردم دیگر پاسخگوی عواقب این تغییرات نخواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.