به گزارش خبرنگار ایرنا ، جاده سلامت کلاردشت همراه با طرح تفرجگاهی به طول 10 کیلومتر در نطر گرفته شده است که 2 هزار هکتار جنگل این منطقه را پوشش خواهد داد. در این طرح کمپ های گردشگری به همراه توزیع غذای محلی و بومی پیش بینی شده است و نمای زیبایی را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه فراهم خواهد آورد.
ایوب صالحی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود : با توجه به این که نقشه برداری این طرح به اتمام رسیده و ابلاغ شده باید هرچه زودتر مجوزهای لازم از سوی اداره منابع طبیعی برای احداث این جاده گردشگری صادر شود تا در اسرع وقت سرمایه گذار نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.
وی گفت : با احداث جاده سلامت ، علاوه بر اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم منطقه ، شاهد شکوفایی ظرفیت های گردشگری و به تبع آن جذب بیشتر گردشگر خواهیم بود.
صالحی گفت : با توجه به مصوبه دولت در ارتباط با منطقه نمونه گردشگری ' رودبارک ' ، باید دستگاهها ذیربط با هم افزایی بیش از پیش بستر لازم را از جمله تعریض مسیر منطقه ، بازسازی گذرگاهها و ایجاد دیوار حایل فراهم کنند.
فرماندار کلاردشت همچنین با اشاره به اهمیت و نقش بوم گردی در ایجاد اشتغال روستائیان ، از مسئولان شهرستان و دهیاران خواست با جدیت و تمام توان در موضوع بوم گردی شهرستان به عنوان قطب گردشگری کشور گام بردارند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت : امروز با توجه به فضای مناسبی که در کشور به وجود آمده نقش مردم به خوبی دیده می شود و در این راستا گفت و گو با مردم و استفاده از نظرات آنها در جهت حل مشکلات جامعه موثر است.
جعفر قمی با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی ، افزد : شعار امسال به ابعاد گوناگونی اشاره می کنند از جمله حمایت از تولید کالاهای با کیفیت و حذف واسطه ها در جهت رونق اقتصادی است.
وی بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف منابع تاکید کرد و ادامه داد : ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا ، 2 درصد منابع جهان، هشت برابر نسبت به کشورهای دیگر انرژی مصرف می کند و این موضوع نیز با توجه به وضعیت کمبود منابع مختلف نگران کننده است.
کلاردشت که از آن به عنوان بهشت گمشده ایران یاد می شود به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند رودخانه پرجاذبه و پرآب سردابرود ، کوه های تخت سلیمان ، علم کوه و نیز آثار تاریخی فراوان در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.
این شهرستان با جمعیتی دست کم 20 هزار جمعیت ثابت و 50 هزار جمعیت متغیر درغرب مازندران قراردارد.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.