به گزارش خبرنگار ایرنا، یازدهمین دوره این همایش در سه محور ' استکبار ستیزی در قرآن کریم' ، استکبار ستیزی در سیره معصومین' و ' استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی' در سطح سه استان شمالی گیلان، مازندران وگلستان برگزارشد.
رییس دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل گفت: 56 مقاله از سوی دانشجویان واستادان محقق استانهای شمالی کشور به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی دراین دانشگاه ارسال و پس از داوری آثار درنهایت 4 مقاله برتر انتخاب شد.
حجت الاسلام سیدمعصوم حسنی تفاوت عمده این دوره با دوره های گذشته تشکیل دبیرخانه های استانی در دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور است که سبب جذب مقالات بسیاری شد.
وی، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر مردم، دانشجویان و استادان دانشگاه ها با محتوا، معارف وحقایق قرآن کریم در موضوع مبارزه با استکبار بیان کرد وادامه داد: شناخت قرآن کریم به عنوان نعمتی بزرگ برای بشریت، رسالتی مهم بر عهده علما و جامعه اسلامی است و برگزاری مسابقات و همایش های قرآنی از برکات نظام اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
** اقدام عملی برای انتقال ارزشهای قرآنی از مسجد به جامعه
نماینده ولی فقیه درمازندران هم دراین همایش با بیان اینکه خلاء برگزاری همایش هایی در موضوعات پژوهش های قرآنی در کشور کاملا احساس می شد، گفت: در سالهای گذشته تلاش های زیادی برای یادگیری، تفسیر و تجوید قرآن کریم شده، اما در زمینه پژوهش در موضوعاتی که در جامعه فعلی ما وجود دارد، کمتر پرداخته وبه آن توجه شده است.
ایت اله نوراله طبرسی افزود: در گذشته فقط به حفظ ونگهداری قرآن کریم، رعایت قواعد ودستورات قرآنی توجه می شد، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، قرآن درایران اسلامی فراگیرتر شده و در حوزه ها ودانشگاه ها و مراکزهای علمی وتحقیقاتی به عنوان چراغ هدایت وراهنما است.
وی با تاکید براینکه باید شرایط وبرنامه ریزی صورت گیرد تا آموزه های قرآنی در مسجد وحوزه ها به عموم خانواده ها وجامعه هدایت وانتقال داده شود، گفت: باید ولازم است که سبک زندگی همه ما قرآنی شود وتا این مهم فرهنگ سازی نشود وگفتمان ما قرآنی نشود، نمی توان در برابر هجمه های مختلف نسبت به این کتاب آسمانی ودین مبین اسلام ایستادگی کرد.
نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: آرمان نهایی انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و این انقلاب، الگوی تمام مظلومان جهان است و قرآن کریم در آیات بسیاری بر اعتماد نکردن به مستکبران تاکید دارد چرا که هدف آنها صدمه زدن به مسلمانان است.
در پایان این آیین از صاحبان چهاربرتر مرحله استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی درمازندران تجلیل شد.
دراین همایش همچنین ازمجله علمی وتخصصی ' تاویلات قرآن ' رونمایی شد.
مرحله کشوری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی روزهای 28 و29 فروردین ماه با حضور صاحبان آثار برتر استانها در قم برگزار می شود.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.