معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا و مسئول کمیته اطلاع رسانی راهیان نور مازندران روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: قرارگاه رسانه ای 'شهید کابلی' با هدف وحدت رویه در دو محور تولید هوشمندانه و توزیع هدفمندانه اخبار راهیان نور برای دومین سال پیاپی است که به عنوان منبع تولید و نشر اخبار و گزارشات برنامه های فرهنگی اعتقادی راهیان نور سپاه کربلا با کمک رسانه های مکتوب و مجازی استان در حال فعالیت است.
سرهنگ حسینعلی رضایی افزود: این قرارگاه فعالیت خود را از بیستم اسفندماه سال گذشته همزمان با روزملی راهیان نور تا بیستم فروردین ماه سال جاری انجام داد و در این بازه یک ماهه توانست نزدیک به یکهزار و 150 خبر تولید، نشر و بازنشر کند.
وی به پیشرفت 10 درصدی در تولید و نشر خبر و رشد 45 درصدی در تنوع رسانه ها نسبت به فعالیت سال گذشته اشاره و تصریح کرد: 94 رسانه استانی، ملی و بین المللی با این قرارگاه همراهی کردند.
رضایی پایان فعالیت این دوره قرارگاه رسانه ای شهید کابلی را به عنوان پایان 'جشنواره رسانه در راهیان نور' عنوان کرد و گفت: بعد از ارزیابی های به عمل آمده در مراسمی از رسانه های برتر در حوزه راهیان نور تقدیر خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه تولیدات تلویزیونی نیز گروه تلویزیونی سپاه کربلا با همراهی گروه اعزامی صدا و سیمای مرکز مازندران با استقرار در خرمشهر با تولید نزدیک به 50 برنامه زنده تلویزیونی و پخش در شبکه های سراسری و همچنین ساخت هشت برنامه مستند تلویزیونی از مناطق عملیاتی جنوب توانست گوشه ای از جلوه های ایثار و شهادت و رشادت های رزمندگان و همچنین عشق مثال زدنی زائران راهیان نور را به شهدا در این مناطق به تصویر بکشد.
معاون روابط عمومی سپاه کربلا گفت: دوران دفاع مقدس یکی از طلایی ترین دوران ها و بخشی از تاریخ پرافتخار این مرزو بوم است که هویت بخش نسل های امروزی است که اگر بتوانیم بخوبی مفاهیم و ارزش های آن را به نسل های بعد انتقال بدهیم پشتوانه ماهیتی و قوام فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه ما خواهد شد.
رضایی افزود: انتقال این مفاهیم ابزار عصر خود را می طلبد و امروز با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و رسانه هستیم موثرترین و کارآمدترین ابزار، رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی هستند.
وی تاکیدکرد: نقش رسانه ها در انتقال مفاهیم دفاع مقدس و تولید قدرت نرم از این مفاهیم ارزشمند و مقابله با هجمه های رسانه های معاند برعلیه راهیان نور و تبیین جایگاه متعالی این حرکت عظیم فرهنگی، بسیار چشمگیر است.
از اردیبهشت سال گذشته تا کنون بیش از 35 هزار زائر مازندرانی به سفر اردوهای راهیان نور سپاه کربلا به مناطق جنگی اعزام شدند .
گفتنی است در حال حاضر 74 رسانه در قالب خبرگزاری ، پایگاه های خبری ، و رسانه مکتوب در مازندران فعال هستند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.