به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات اجتماعی که با شرکت اساتید دانشگاهی و جامعه شناسان برگزار شد، مهمترین معضل اجتماعی گریبانگیر جوانان را اعتیاد، فرار از خانه، ناهنجار های اجتماعی، طلاق اعلام کرد و از اساتید دانشگاهی خواست تا ارایه طرح و برنامه دولت را در کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.
معاون استاندار مازندران افزود:برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از روش علمی و اصولی بهره گرفت و شیوه‌های تکراری و بی‌هدف که سالهاست بصورت آزمون و خطا انجام می شود، تنها موجب هدر رفتن زمان خواهد شد.
حسین زادگان اظهارداشت : هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند متولی پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی باشد و این کار نیاز به مشارکت مردمی به خصوص تشکل های مردم نهاد دارد.
** سیاست دولت نشاط اجتماعی در جامعه
معاون استاندارمازندران سیاست دولت را تحرک و نشاط اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد : سیاست دولت برای تحرک و نشاط اجتماعی، گسترش و احیاء ورزش های بومی محلی است، با گسترش و احیاء این ورزش ها علاوه بر پرکردن اوقات فراغت ، همگرایی و نشاط را در جامعه ایجاد می کند.
حسین زادگان تصریح کرد :باید ارتباط بین محققان و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان بیشتر باشد، در عین حال به مردم نیز اعتماد شود و با نصیحت و امر و نهی به تنهایی مشکل اجتماعی جامعه کاهش نخواهد یافت.
وی تغییر نگاه مدیران در حوزه اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را از دیگر راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.