به گزارش خبرنگار ایرنا ، اولین نمایشگاه این تور از فروردین امسال به همت احمدطاهر پور ، حسین شفیع نیا و رامین طبری سه عکاس مازنی در 'مسجد جامع کبود' ایروان پایتخت ارمنستان برپاشد.
رامین طبری یکی از سه عکاس روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال گذشته فعالیت ها برای این تور و برگزاری نمایشگاه در زمینه میراث مشترک گردشگری کشورهای اوراسیا و معرفی ایران به کشورهای حوزه خزر آغاز شد.
وی با اشاره به برگزاری اولین ایستگاه این تور عکاسی از سوم تا ششم فروردین ماه سال جاری در ارمنستان گفت:
در این نمایشگاه با عنوان ' ایران و میراث مشترک گردشگری' 40 تابلوی عکس با موضوع طبیعت ، مردم شناسی ، آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری در شهر 'ایروان' پایتخت این کشور به نمایش گذاشته شد.
طبری با علام این که بیشتر عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از مازندران بود ، گفت : در این تور عکاسی برنامه ریزی شده از هر کشوری یک عکس به عنوان یک سوژه مشترک به نمایشگاه اضافه می شود.
وی به برگزاری کارگاه های تخصصی عکس در مورد مسائل زیست محیطی و فرهنگی مشترک و تاریخی اوراسیا در حاشیه این تور اشاره کرد و افزود : ضرورت تعامل بیشتر این کشورها به خاطر حسن همجواری و توجه به اینکه هنر مرز نمی شناسد و هنر و فرهنگ مهم ترین سرچشمه تغذیه روح بشر است، از جمله دلایل برگزاری این تور است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه این تور در کشورهای دیگر ، گفت : این نمایشگاه می تواند ما را به هم نزدیک تر کرده تا سفیر هنری خوبی برای کشور و مازندران باشیم.
طبری دومین کشور مقصد این تور و برگزاری نمایشگاه را گرجستان اعلام کرد و افزود : نیمه دوم شهریور ماه سال جاری این نمایشگاه در گرجستان دایر می شود که در نظر داریم برنامه نقاله زنی توسط یک بانوی جوان ایرانی به عنوان ارائه موسیقی سنتی کشور و اشاعه فرهنگی نیز به این تور اضافه شود.
وی با اشاره به نبود تبلیغات کافی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران ، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای پر کردن این خلا دانست و گفت : ایران یکی از قدیمی ترین و فرهنگی و باستاتی ترین کشورهای تاریخی دنیاست که از نظر فضاهای زیبا چهارمین و از نظر بناهای تاریخی هفتمین کشور دنیاست که این ظرفیت های بالا با توجه به ارزان بودن ایران و علاقه مندی مردمان کشورهای دیگر برای سفر به ایران باید معرفی شود‌.
طبری گفت که برگزاری این تور و نمایشگاه باعث می شود تا ذهنیت ها نسبت به ایران تغییر کند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.