بیمارستان 205 تختخوابی تنکابن که کار ساخت آن از سال 91 آغاز شده تنها بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران است که با گذشت 6 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت 16 هزار و 735 متر مربع ساخته می شود و برای آن هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز ، شش تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.
استاندار مازندران نیز اخیرا در بازدید از این بیمارستان خواستار تسریع در احداث این پروژه از سوی پیمانکار شده بود و از فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن نیز خواسته بود تا به صورت هفتگی گزارشی از روند اجرایی آن در اختیار استانداری قرار دهد.
محمد اسلامی همچنین قرار بود موضوع عدم پیشرفت این پروژه را با وزیر راه و شهرسازی درمیان گذارد تا مشکلات آن هر چه سریع تر برطرف گردد.
هم اکنون پیشرفت فیزیکی این بیمارستان حدود 70 درصد است و برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار جهت احداث آن 50 میلیارد تومان اعلام شده بود.
با توجه به کمبود بیمارستان دولتی در تنکابن و جوابگو نبودن بیمارستان موجود، افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی این شهرستان از مطالبات اصلی مردم است ، مطالبه ای که بارها و بارها از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان شده است.
یک شهروند تنکابنی با گلایه نسبت به طولانی شدن روند احداث بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی ، گفت : متاسفانه این بیمارستان با گذشت 6 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است و مسئولان زمان افتتاح آن را هر سال به عقب می اندازند.
خسرو سیف اله زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : راه اندازی این بیمارستان از مطالبات اصلی مردم منطقه است تا مجبور نباشند بیماران خود را برای بستری و درمان به مراکز درمانی استان های همجوار منتقل کنند.
وی اظهار داشت : خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تجهیز امکانات بیمارستان شهید رجایی تنکابن و همچنین احداث خانه های بهداشت در این شهرستان بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد اما نبود بیمارستان فوق تخصصی مردم این شهر را رنج می دهد.
این شهروند با بیان اینکه مردم شهرستان تنکابن در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بیشترین رای را به دکتر روحانی داده اند ، خاطرنشان کرد : انتظار داریم دولت نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد و با تخصیص اعتبار ، برخی از پروژه های نیمه تمام همچون بیمارستان را به اتمام برساند.
وی یادآور شد : مسئولان مرتبط با پروژه بیمارستان 205 تختخوابی نیز به طور مستمر پیگیر این پروژه باشند تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا ازرنج بیماران منطقه کاسته شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن در حاشیه بازدید از بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت : برای اتمام این پروژه ملی باید حداقل 10 گروه کاری در اینجا مشغول به کار باشند اما متاسفانه تنها چهار نفر در این ساختمان عظیم حضور دارند و طبقات را موزاییک کاری می کنند.
نیما نژادمقدم با انتقاد از روند کند احداث این بیمارستان ، افزود : بر اساس قولی که پیمانکار این پروژه به استاندار داده قرار است در سال 97 کار ساخت آن به اتمام برسد اما با این تعداد کارگر بعید می دانم امسال هم به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت : از پیمانکار انتظار داریم که تعداد نیروها را چندین برابر کند تا روند کند ساخت این بیمارستان تسریع گردد.
به گفته نژادمقدم ، خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه بهسازی و زیرسازی راه دسترسی به این بیمارستان و همچنین انتقال شبکه توزیع برق توسط دستگاه های مربوطه شهرستان صورت گرفته تا مشکلات اجرایی این بیمارستان به حداقل برسد.
وی یادآور شد : با افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان به طور یقین بیشتر نیازهای اساسی بهداشت و درمان مردم غرب مازندران و شرق گیلان تامین خواهد شد.
فرماندار ویژه تنکابن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی در دست ساخت این شهرستان از پروژه های بسیار مهم و اولویت داری است که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود در سال گذشته به بهره برداری برسد که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.
سید امیر حسینی جو با بیان اینکه روند اجرایی این پروژه ملی بسیار ضعیف است ، اظهار داشت : پیشرفت فیزیکی این پروژه تا قبل از سال جدید 65 درصد بود و امیدواریم طبق قولی که داده شده در بهمن ماه سال 97 به بهره برداری برسد.
به گفته وی ، با پیگیری های صورت گرفته مبلغ 45 میلیارد ریال اعتبار مجددا برای این پروژه در نظرگرفته شده است.
حسینی جو خاطرنشان کرد : این بیمارستان به دلیل آنکه دارای مرکز جراحی قلب باز در غرب استان است از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی خواستار تسریع در روند اجرای پروژه بیمارستان فوق تخصصی 205 تختخوابی تنکابن از سوی پیمانکار شد.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.