به گزارش خبرنگار ایرنا ، گلوگاه ، شرقی ترین شهرستان مازندران در همسایگی استان گلستان از شرق و استان سمنان در جنوب است .
استان گلستان سال 76 از مازندران جدا شد.
محمد حسن بهادر که روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گلوگاه حضور یافته بود ، افزود : جداسازی حوزه ثبتی اراضی شهرستان گلوگاه از استان گلستان نیازمند پیگیری دو استان است و فرمانداران و استانداران باید در این راستا چاره اندیشی و برنامه ریزی کنند.
وی گفت : امور مربوط به اراضی گلوگاه باید در ثبت گلوگاه انجام تا از بروز برخی مشکلات اداری و انتقال سند و پیگیری های مختلف جلوگیری شود و به نوعی پرونده بخشی از اراضی گلوگاه باید از بندرگز به این شهرستان بیاید .
بهادر با بیان اینکه همکاری و هماهنگی بین دستگاههای مختلفی که همکاری تنگاتنگ با اسناد و املاک دارند موجب رشد و توسعه فراوان شده است ؛ اظهار داشت : با تلاش انجام شده 14 هزار سند مالکیت برای روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر در مازندران صادر شده است.
وی افزود : برای مستندسازی اراضی مرتعی غرب مازندران هم موفقیت های خوبی نصیب حال ما شده است و توفیقات مناسبی در این زمینه داشته ایم .
بهادر گفت : مهم ترین رسالت ما مستندسازی است و خدا محوری، جامعه محوری و پرهیز از روزمرگی و توجه به نظم و انظباط سرلوحه کار ما است.
بهادر گفت: اعتبار بخشی به مالکیت حقیقی و حقوقی از وظایف مهم اسناد و املاک است.
براساس این گزارش، برابر موافقت معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تیرماه 1394 و با پیشنهاد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان، امور ثبتی روستای هشتیکه از حوزه ثبتی شهرستان بندرگز منتزع و به محدوده ثبتی شهرستان گلوگاه استان مازندران ملحق شد.
براساس این اقدام با لحاظ ماده 14 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و ماده 23 آیین نامه اجرایی این قانون و همچنین تصویب نامه شماره 25744 ت / 32928 سال 84 هیات وزیران و با رعایت کامل مقررات و ضوابط قانونی و مراعات محدوده قضایی انجام گرفته است اما همچنان بخشی از این پرونده های ثبتی گلوگاه زیر نظر اداره ثبت اسناد و املاک بندرگز است.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.