مهدی اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه از اول تا 17 فروردین ماه با 70 غرفه که 55 غرفه آن محصولات صنایع دستی و مابقی آن محصولات سوغات از 19 استان کشور را تشکیل می داد در پارک نوید نوشهر برپا بود.
ارزش ریالی کالاهای فروخته شده در نمایشگاه تعطیلات نوروزی سال گذشته 10 میلیارد و 560 میلیون ریال بوده است.
وی گفت :نوروز امسال 262 هزار نفر از مسافران نوروزی از نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور در شهرستان نوشهر بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 180 درصد رشد داشته است.
اسحاقی خاطرنشان کرد: نمایشگاه های ملی نوشهر یکی از برجسته ترین نمایشگاه های صنایع دستی در کشور است که انواع صنایع دستی از جمله تولیدات ابریشمی ، پوستین دوزی ، نمد ، گلیم ، جاجیم ، چرم ، سفال ، شیشه ، معرق ، منبت و صنایع چوبی به همراه سوغاتی های محلی استانها درغرفه های آن برای گردشگران عرضه می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر افزود: در تعطیلات نوروز امسال از 27 اسفند تا 17 فروردین 2 میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در این شهرستان داشتیم.
وی ادامه داد: این درحالی است که در تعطیلات سال گذشته در این دوره زمانی تنها 2 میلیون و 209 هزار نفرشب اقامت در این شهرستان ثبت شد.
اسحاقی گفت : بیشترین بازدید مسافران در نوروز امسال از منطقه نمونه گردشگری ستیرا، سی سنگان ، سد آویدر و کندلوس بوده است.
شهرستان 137 هزار نفری نوشهر واقع درغرب مازندران با برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، آثار تاریخی ، طبیعی و استقرار اداراتی مانند بندر و فرودگاه همه ساله درآستانه نوروز شاهد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر به شهرستان های گردشگری غرب مازندران سفر می کنند.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.