به گزارش خبرنگار ایرنا ، نشاء بوته برنج از رقم طارم محلی در سطح حدود پنج هکتار از زمین های شالیزاری ' ذبیح الله اولیایی' در روستای ' فیروزکلا ' از توابع بخش دشت سر آمل انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این مراسم گفت که مازندران با داشتن حدود 213 هزار هکتار شالیزاری و تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
دلاور حیدرپور افزود : دولت تمام قد از برنجکاری در 2 استان مازندران و گیلان حمایت می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 درصد مراحل نشاکاری و 80 درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت : همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم ، طرح خود اتکائی برنج با حمایت جدی از شالیکاران 2 استان مازندران و گیلان برنامه ریزی و عملیاتی شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه برنج به عنوان محصول استراتژیک و برنجکاری به عنوان یک محصولی که بیشترین مصرف آب را دارد ، فقط در 2 استان شمالی گیلان و مازندران مورد تاکید حمایتی قرار دارد ، اظهار داشت : با ایجاد ردیف اعتبار مکانیزاسیون و طرح تسطیح و تجهیز زمین های کشاورزی، آبیاری نوین و توجه به رقم های کیفی پر محصول ، طرح خوداتکایی برنج را عملیاتی کرده ایم.
وی افزود : تاکنون بیش از 167 هزار هکتار عملیات شخم وشیار و خزانه گیری برنج در مازدران انجام و 125 هکتار نیز آب تخت شده است.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.