هدف دولت از ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی حمایت از تولیدات داخلی و رونق آنها بود که در دو سال گذشته از این طریق مشکلات و چالش های بسیاری از واحدهای تولیدی کشور رفع شد.
ایجاد سامانه بهین یاب که با هدف ارتباط گیری مستقیم با واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنان راه اندازی شد ، سال گذشته شاهد معرفی 54 واحد تولیدی از شهرستان جویبار برای برخورداری از تسهیلات رونق تولید بود که از این تعداد تاکنون 18 طرح موفق به دریافت تسهیلات خود شده اند.
رضوان علی شیخی که دارای یک واحد پرورش مرغ گوشتی است روز چهارشنه به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل این که نقدینگیم جوابگوی تولیداتم نبود ، از تسهیلات بسته رونق تولید استقاده کرده ام .
وی میزان تسهیلات دریافتی را 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود : این میزان تسهیلات سرمایه درگردش را از طریق بانک کشاورزی دریافت کرده ام .
شیخی میزان اشتغال در این واحد تولیدی خود را هشت نفر اعلام کرد و ادامه داد : مرغ گوشتی که در این مکان تولید می شود به صورت دوره ای و 50 روزه است .
علی ظاهری دیگر تولید کننده از مجموعه شرکت آب آفرین سبز روناک که دهه فجر سال گذشته با حمایت استاندار مازندران واحد خود را به بهره برداری رساند ، به خبرنگار ما گفت : از پنج میلیارد تومان تسهیلات مصوب ، مبلغی به میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام .
وی با بیان اینکه هیچ گونه بدهی و معوقه بانک ندارد ، افزود : در مجموع 18 نفر در شرکت مشغول کار هستند که با گرفتن بقیه تسهیلات می توانم تا پایان امسال 40 شغل دیگر در مجموعه ایجاد کنم .
در مجموعه آب آفرین سبز روناک سه هزار و 400 تن انواع لوله گاز رسانی و آب رسانی تولید می شود.
فرماندار شهرستان جویبار هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : از 54 واحدی که در بخش صنعت و کشاورزی به بانک معرفی شده اند 18 طرح موفق شده اند تا تسهیلات خود را دریافت کنند .
رجبعلی وهابی مبلغ تسهیلات پرداختی به این واحدها را بیش از 18 میلیارد و 727 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه 58 واحد تولیدی صنعتی در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند ، افزود : 29 واحد بخش صنعت به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون 9 طرح تسهیلات خود را دریافت کردند و پرونده بقیه در بانک های عامل در دست بررسی است.
فرماندار جویبار میزان تسهیلات پرداختی به این واحدهای صنعتی را بیش از 10 میلیارد تومان اعلام کرد.
وهابی با اشاره به اینکه 84 واحد کشاورزی در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند ، گفت : 25 طرح در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون 9 طرح تسهیلات خود را دریافت کرده اند .
وی میزان تسهیلات پرداختی برای بخش کشاورزی را 7 میلیارد و 817 ملیون تومان اعلام کرد.
فرماندار شهرستان جویبار گفت که با همت بانک ها بقیه واحدهای تولیدی در این شهرستان هم تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.