به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است : از عصر امروز تا بعد از ظهر پنجشنبه با عبور یک سامانه بارشی به تدریج شاهد وزش باد ( برخی مناطق نسبتا شدید ) ، مواج بودن دریا ، کاهش دما ، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.
هواشناسی مازندران با اعلام این که بارندگی در این مدت در برخی مناطق بویژه نیمه غربی استان به صورت رگباری است ، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان های این مناطق هشدار داد.
به نوشته این اطلاعیه ، با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات ، تردد در جاده های کوهستانی مازندران هم در این مدت دچار اختلال خواهد شد.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که بارندگی پراکنده و هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به اینکه دمای هوا امروز نسبت به روز قبل 10 درجه کاهش داشته است ، برای فردا در مناطق جلگه ای کاهش دما محسوس نبوده و مردم استان کاهش 2 تا پنج درجه ای دما را تجربه خواهند کرد .
احمد اسدی هشدار داد : بارش ها در این مدت در برخی حوزه ها رگباری پیش بینی می شود و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد .
وی تاکید کرد : در روزهای آینده مردم و مسافران از هرگونه اقامت در کنار رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند .
معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه از پنجشنبه شب از شدت این سامانه بارشی کاسته می شود ، افزود : تا اوایل هفته بعد آسمان استان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده و نوسانات دمایی خواهد بود .
اسدی با اشاره به امکان بارش باران ، مه گرفتگی و امکان لغزنده شدن جاده ها ، به رانندگان توصیه کرد که جانب احتیاط را رعایت کنند .
وی همچنین از مسافران خواست در هنگام تردد در محور های کوهستانی وسایل زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .
امروز بلده با 18 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و آلاشت با سه درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین نقطه مازندران بودند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.