مازندران هر ساله یکی از جذاب ترین مقصدهای مسافرت نوروزی است که سبب می شود تا بخشی از این مسافران به خاطر کمبود اقامتگاههائی مانند هتل و مسافرخانه و گرانی ویلاهای اجاره ای ، در مدارس اقامت کنند.
این استان در سال های گذشته رتبه اول تا سوم را در اسکان فرهنگیان و غیر فرهنگیان در کلاس های درس در اختیار داشت و امسال هم آموزش و پرورش مازندران تعداد 392 مدرسه با سه هزار و 100 کلاس درس را آماده میزبانی از مهمانان نوروزی کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مدارس استان در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان از 28 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین 97 میزبان مهمانان نوروزی بودند .
عسگری نیکزاد افزود : در این مدت در مجموع 34 هزار و 799 خانوار فرهنگی و وابسته به آموزش و پرورش و 2 هزار 848 خانوار خارج از مجموعه آموزش و پرورش در مدارس اقامت داشتند.
وی توضیح داد : افزایش بیش از 20 درصدی اقامت در مدارس مازندران در حالی است که امسال بر خلاف سال های قبل بر اساس دستور العمل ، مدارس استان فقط برای اقامت فرهنگیان و کادر آموزش و پرورش تعریف شده بود و تنها در صورت وجود فضای اضافی قادر به پذیرش سایر مسافران نوروزی بودیم .
نیکزاد همچنین گفت که درآمد حاصل از اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز 97 بیش از پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است .
بر اساس گزارش ستاد خدمات سفر ، مازندران در تعطیلات نوروز 97 میزبان 15 میلیون نفر شب مسافر بود که 31 درصد نسبت به نوروزی گذشته بیشتر است .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.