به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالهاشم حسن نیا روز سه شنبه در نشستی که با هدف بررسی مشکلات حوزه راه و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت برگزار شد ، افزود : این در حالی است که از این آمار حدود 700 هزار تردد در جاده کرج - چالوس ثبت شده است.
وی ادامه داد : تردد این تعداد خودرو درجاده چالوس طبیعتا استان گیلان را نیز تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که از غرب به شرق نیز شاهد ترافیک پرحجم در طول مسیرهای درون و برون شهری این منطقه بوده ایم .
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به مشکلات ترافیکی در جاده های غرب مازندران گفت : عزم دولت همزمان با فرآیند اجرای طرح ملی آزاد راه تهران - شمال برای توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای به منظور تامین ایمنی و بازکردن گره کور ترافیکی در غرب مازندران جدی است.
وی افزود : برای هزینه کردن در حوزه کارهای مطالعاتی، اجرای کامل طرح های نیمه تمام و بهبود وضعیت راه های ارتباطی دراین منطقه مشکلی از لحاظ اعتباری وجود ندارد.
حسن نیا با بیان آنکه قطعه یک آزاد راه تهران - شمال امسال به بهره برداری و زیربارترافیک خواهد رفت ، ادامه داد : بنابراین درپی گشایش این طرح ملی و کاهش بعد مسافت کرج - چالوس به یقین شاهد استقبال بیشتر مسافران و نیز افزایش بارترافیکی در شهرهای غرب مازندران خواهیم بود.
آزاد راه تهران - شمال به طول حدود 121 کیلومتر در 4 قطعه تعریف شده که قطعه یک حدود 32 کیلومتر ، قطعه 2 حدود 22 کیلومتر ، قطعه 3 حدود 47 کیلومتر و قطعه 4 نیز حدود 20 کیلومتر طول دارد.
قطعه یک این آزاد راه که عملیات اجرایی و ایمن سازی آن از سوی شرکت های ایتالیایی در حال انجام است ، طبق آمار رسمی تاکنون حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود : به علت مهاجرت ها و درپی آن توسعه شهرها امروز زیرساخت های شبکه حمل و نقل جاده ای درون و برون شهری غرب مازندران ظرفیت تردد این تعداد مسافر را ندارد و این وضعیت بنوعی با نارضایتی مردم و حتی مسافران همراه بوده است.
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیزبا انتقاد از خلف در اجرای طرح تعریض جاده مرزن آباد - کلاردشت و نیز روشنایی کمربندی نوشهر - چالوس گفت : چنین وضعیتی با مشکلاتی فراوانی همراه بوده است.
قاسم احمدی لاشکی افزود : نکته دیگر آنکه اهمیت جاده چالوس - کرج (کندوان ) از دیگر جاده های شریانی مازندران کمتر نیست و آمارهای رسمی نیز نشان داده که تعداد تردد خودروها در برخی از روزهای نوروزی حدود 50 درصد افزایش داشته است.
وی از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا بودجه ای برای ساخت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس ، انجام عملیات روشنایی کمربندی نوشهر- چالوس و نیز اجرای طرح تعریض مسیر ورودی مرزن آباد به چالوس اختصاص دهد.
حیدر نوروزی مدیرکل نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در پایان وعده داد که حدود 50 میلیارد ریال برای ایمن سازی راه های غرب مازندران اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پس از پایان این نشست به درخواست نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از مسیرکمربندی نوشهر- چالوس ، جاده کندوان و نیز راه نوشهر- رویان بازدید کرد.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.