به گزارش ایرنا؛ دکتر قاسم جانبابایی روز یکشنبه در جمع هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بابل، نقش مراکز بهداشتی و درمانی را که در قالب پزشک خانواده به مردم خدمات رسانی می کنند را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: مراکز بهداشتی باید خدمات را فراتر از واکسن انجام دهند و از ظرفیت های پزشکان به خوبی استفاده شود.
وی گفت: پزشک خانواده باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نه تنها در شیفت صبح و عصر به مردم خدمات دهند بلکه چند مرکز نیز تا 12 شب دایر باشند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه پزشک خانواده شهری در بابل در شیفت صبح و عصر در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند اما ضرورت دارد در روستاها نیز این امر انجام شود چرا که قالب روستائیان به علت نبود پزشک در شیفت عصر به بیمارستان ها مراجعه می کنند.
جان بابایی اضافه کرد: بیمارستان ها باید ترویج زایمان طبیعی را مد نظر قرار دهند و در سالجاری بیمارستانی درجه یک خواهد بود که زایمان سزارین در آن زیر 30 درصد باشد اما بیمارستان ها باید مد نظر داشته باشند که ترویج زایمان طبیعی بدون درد بسیار اولویت دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: آموزش و پژوهش برای دانشگاه های علوم پزشکی یک ضرورت است و یک دانشگاه را در سطح ملی و بین المللی ارتقاء می دهد.
جان بابایی افزود: دانشگاهی می تواند موفق باشد که در گام اول زیرساخت های پژوهش را به خوبی فراهم کند و به عنوان یک دانشگاه مستقل به خوبی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده کند.
دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان دانشگاه مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای هشت دانشکده، 372 عضو هیات علمی و هفت بیمارستان است.
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.