به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،علی محمد شاعری درباره افزایش قیمت ارز در کشور گفت: بانک مرکزی علی‌رغم وعده‌هایی که داد اما در عمل نتوانست بازار ارز و سکه را کنترل کند.

افزایش ارز ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی

وی با اظهار تاسف از عدم کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی ادامه داد: در نوروز شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور هستیم و با توجه به شعار " حمایت از کالای ایرانی" که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد افزایش بی‌رویه قیمت ارز بیانگر بی‌برنامگی دولت برای تنظیم بازار ارز و حمایت از تولید داخل است.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: به هر میزان قیمت ارز افزایش پیدا کند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که این امر باعث رونق بازارهای خارجی و ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی می‌شود و در نتیجه هزینه تولید برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌یابد.
این مسؤول با توصیه به اینکه در این شرایط حساس باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و مردم به وظیفه قانونی و اجتماعی خود عمل کنند، افزود: بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی باید متناسب با تقاضای کشور ارز را با قیمت مناسب در بازار و شبکه‌های مطمئن و صرافی‌ها به صورت قانونی عرضه کند تا بازار کاذب در داخل کشور ایجاد نشود.
این عضو خانه ملت اظهار کرد: در این شرایطی که بوجود آمد آمریکا قصد ایجاد جنگ اقتصادی علیه ایران و چانه زدن بر سر مفاد برجام را دارد که باید با تشکیل کمپین‌های خودجوش برای نخریدن ارز غیرضروری و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و حمایت از صادرات و کالای ایرانی توطئه‌ کشورهای زیاده‌خواه بویژه آمریکا را خنثی کنیم.
کاهش تقاضای غیرضروری سکه و ارز
شاعری ادامه داد: آمریکا قصد دارد با اهرم‌های اقتصادی و جنگ روانی در جامعه تقاضاهای کاذب ایجاد کند و باید مراقب بود تا در زمین کشورهای استکباری بازی نکنیم.
وی خواستار "راه‌اندازی کمپین‌ نه" به تقاصای فزاینده خرید ارز در کشور شد و گفت: در این زمینه نقش فعالان اجتماعی، هنرمندان صاحب نام و تاثیرگذار، اصحاب رسانه و شبکه‌های مجازی موثر و کارساز خواد بود.
عضو مجمع نمایندگان مارندران اظهار کرد: شاید دولت به تنهایی توان کنترل بازار ارز را نداشته باشد و مردم باید به کمک دولت بیایند تا آرامش در بازار ارز حاکم شود.
شاعری ارزش پول ملی را یک هویت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: اگر به دنبال حفظ هویت ایرانی هستیم باید در شرایطی که دشمن سعی در فشار اقتصادی دارد تا ما را در برابر زیادی‌خواهی‌های خود تسلیم کنند باید هوشیارانه عمل کنیم و تقاضای غیرضروری درخصوص سکه و ارز را کاهش دهیم.
وی بیان کرد: هرچه افزایش قیمت ارز و سکه در بازار داشته باشیم بازار از نقدینگی به سمت بخش‌های غیرمولد اقتصادی هدایت می‌شود و رفتارهای کاذب به تولید و اشتغال کشور ضربه میزند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید کارآمدی خود را با سازوکارهای لازم و اقدامات موثر علمی و عملی در تنظیم بازار ارز نشان دهد و جلوی افزایش بی‌رویه ارز را بگیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 891578
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.