به گزارش خبرنگار ایرنا ، وضعیت جوی مازندران هم اکنون در ارتفاعات صاف و آفتابی و در مناطق جلگه ای ابری همراه با کاهش دما است .
سرپرست توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران روز جمعه به ایرنا گفت : بر اساس پیش بینی از امروز به تدریج با تقویت جریانات سرد شمالی آسمان استان ابری و با وزش باد همراه خواهد بود و از فردا مردم مازندران شاهد بارش باران و کاهش دما می باشند .
احمد اسدی افزود : از فردا شنبه یازدهم فروردین تا صبح دوشنبه 13 فروردین دمای هوای مازندران کاهش محسوس می یابد به طوری که بیشینه دما در شهرها به کمتر از 12 درجه خواهد رسید.
او اعلام کرد : در این مدت آسمان استان ابری همراه با بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در ارتفاعات خواهد بود که اوج بارش در روز شنبه است .
وی افزود : روز گذشته گرم ترین روز استان در سال 97 بود ودمای هوا در برخی مناطق به 37 درجه سانتیگراد رسید و شهروندان و مسافران نوروزی در ساری مرکز مازندران هم دمای هوای 31 درجه را تجربه کردند.
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد : از ظهر روز 13 فروردین با خروج سامانه سرد و بارشی هوایی صاف همراه با افزایش دماپیش بیش بینی می شود که تا پایان هفته ادامه دارد .
اسدی وضعیت دریای خزر را هم از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی مواج اعلام کرد که در برخی مناطق ارتفاع امواج به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید .
وی همچنین با اشاره به پیش بینی وزش باد در روز های پیش رو تاکید کرد : در این مدت وزش باد شدید نخواهد بود اما کشاورزان با محکم سازی خزانه برنج خود جوانب احتیاط را رعایت کنند .
بر اساس آمار ها از اول فروردین 97 تاکنون بیش از 11میلیون شب مسافر در استان مازندران ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش داشته است .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.