به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه شعار سال 1397 باید بیش از سالهای پیشین جدی گرفته شود، افزود: 'حمایت از کالای ایرانی' تنها راه مقابله با تحریم های اقتصادی است.
وی تحقق این شعار را به منزله حمایت از کسب و کار، اشتغال زایی و چرخه اقتصادی ارزیابی کرد و از دولت نیز خواست تا با ممانعت از ورود کالاهای خارجی در حمایت از کالای داخلی همت کند.
خطیب جمعه ساری به نقش مردم در تحقق نامگذاری سال اشاره و خاطر نشان کرد: همه شهروندان با پرهیز از تجمل گرایی این مهم را تحقق بخشند و نهادهای فرهنگی و رسانه ها نیز در این زمینه فرهنگسازی کنند.
او از تولید کنندگان نیز خواست تا با کیفیت بخشی به برندهای خود میل خرید از کالای داخلی را در مردم افزایش دهند زیرا آنچه که شهروندان را وادار به خرید اجناس خارجی می کند، عدم کیفیت محصولات داخلی است که این نقیصه باید از سوی تولید کنندگان برطرف شود.
امام جمعه ساری ولادت با سعادت امیرالمومنین را به عموم مسلمین جهان تبریک گفت و افزود: با توجه به تقارن این جشن بزرگ با نوروز باستانی امیدوارم فرهنگ علوی در سال جدید بیش از پیش نمود یابد.
وی گفت: 13فروردین (روز طبیعت) مصادف با وفات حضرت زینب (س) است که از عموم مردم می خواهم با رعایت ارزشهای دینی حرمت این روز را حفظ کنند.
او تصریح کرد: روز طبیعت که در حقیقت روز آشتی با طبیعت است، به روز جنگ با جنگل و منابع طبیعی مبدل شده است و مردم باید در حفظ و نگاهداری این مواهب خدادادی کوشا باشند.
یوسف پور ضمن اظهار تاسف از اینکه ایران اسلامی به لحاظ جنگل از کشور های فقیر جهان است و پس از انقلاب بیشترین تخریب جنگل و کاهش 11درصدی آن را شاهد بودیم، یاد آور شد: به نظر می رسد که تاثیر منابع طبیعی در زندگی روزمره ما به درستی برای مردم تبیین نشده است.
12فروردین**
وی از 12 فروردین به عنوان یکی از روزهای ملی در ایران اسلامی یاد و خاطر نشان کرد: در 12فروردین سال 1358 جمهوری اسلامی توسط بیش از 98درصد مردم تثبیت شد.
او 12فروردین را نخستین رفراندم پس از انقلاب اسلامی دانست و افزود: با رای 'آری' به جمهوری اسلامی بساط استبداد برای همیشه از کشورمان چیده شد.
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.