به گزارش ایرنا ، آتش سوزی محدوده ای از جنگل های کهنه ده کجور که حوالی ظهر سه شنبه هفته جاری رخ داد ، براساس آخرین گزارش های رسمی این حادثه تاکنون به حدود 40 هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه خسارت وارد کرده است .
محرمعلی صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگارایرنا با ابراز نگرانی از جریان باد درعرصه های جنگلی این منطقه افزود :‌ با وزش باد و درپی آن جابه جا شدن لاش برگ ها درعرصه آسیب دیده بویژه در منطقه 'لزیرک ' احتمال دارد دوباره آتش سوزی شکل گیرد.
وی اظهارداشت :این آتش سوزی از نوع سطحی بوده است البته وجود درختان افتاده و ریشه کن نیز تا حدودی در تشدید آتش سوزی تاثیر داشته است.
کارشناسان اعتقاد دارند آتش سوزی جنگل ها از نوع سطحی درکاهش یا نابودی ارزش تجاری درختان، از بین رفتن نهال ها، کاهش ارزش محافظتی ، آسیب رسانی به خاک و نابودی جانوران اهلی جنگلی موثر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجورنوشهر گفت :‌ درصورت شرائط مساعد جوی و نوزیدن باد تا پایان امروز می توان این آتش را به طور کامل خاموش کرد.
صالحی افزود :‌البته بالگردی که از دو روز پیش با انجام چندین سورتی پرواز عملیات اطفای حریق در جنگل های این منطقه را انجام داد ،همچنان درفرودگاه نوشهرمستقر بوده و ممکن است تا ساعاتی دیگر پس از آبگیری از ساحل دوباره برای خاموش کردن کامل آتش جنگل های این منطقه به پرواز درآید.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از 35 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در فاصله حدود 75 کیلومتری نوشهر قرار دارد
7078 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.