علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : فاز اجرائی برنامه های توسعه ای وزارت آموزش و پرورش با نظارت و پیگیری وزیر کلید خورده است و از این پس در استان ها هم اجرا خواهد شد .
وی اجرای درست سیاست های توسعه ای را بستر اعتلای آموزش و پرورش دانست و گفت : حذف آزمون های دوره ابتدایی و امتخان ورودی به مدارس تیزهوشان از جمله اقداماتی است که در این چارچوب انجام شده است .
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که توسعه هر کشور نیازمند نیروی انسانی تربیت شده و توسعه یافته است ، افزود : در جهان تعریف توسعه یافتگی دیگر بر سر منابع مالی نیست و اکنون سرمایه در این بخش نیروی انسانی است .
وی ادامه داد : آموزش و پرورش به عنوان نهادی که حرف اول را در تامین نیروی انسانی جامعه میزند در این زمینه نقش آفرین اصلی است .
الهیار ترکمن تدوین و اجرای برنامه های راهبردی مشارکت جویانه را برای توسعه آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت : با وجود پیشرفت ها و تحولات خیلی خوب آموزش و پرورش ، اما در جذب فرایند تعامل مشارکتی برای توسعه کشور با چالش مواجه هستیم .
وی افزود : دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به جلب مشارکت مردم در زمینه های مختلف دارد و در آموزش و پرورش هم با آماده سازی در این خصوص می توانیم به جایگاه های بالاتری دست یابیم .
معاون وزیر آموزش و پرورش نگاه سیستماتیک به این وزارتخانه را به عنوان یک نهاد فرابخشی ضروری دانست و گفت که این وزارت آموزش و پرورش بیش از همه به تفکر سیستمی نیاز دارد ، چرا که این نوع تفکر راه حل اساسی را بدون حذف سلیقه ها و یا اقدام سلیقه ای ، جست و جو می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم از خدمات سیدعلی قاسمی قدردانی و عسگری نیکزاد به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران معرفی شد.
نیکزاد پیش از این معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بود . قاسمی نیز در آخرین روزهای سال 96 به افتخار بازنشستگی نائل شد.
مازندران بیش از 530 هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد که در حدود چهار هزار و 100 مدرسه در حال تحصیل هستند.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.