مجری این طرح ملی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت :‌ روز گذشته در پی حضور رئیس کل دادگستری مازندران و نیز مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان موانع بر سر راه ساخت این نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت .
محمدحسین آزاد مرد افزود :‌ ‌این نیروگاه در فرآیند ساخت با دو مشکل اساسی یکی اتصال پست برق به خط سراسری و دیگری نیز اتصال نیروگاه به پست بود که فردی با ادعای مالکیت زمین محل اجرای این طرح ها ، اجازه ادامه کار را نمی داد.
وی اظهار داشت :‌ رئیس کل دادگستری مازندران در این بازدید دستورات لازم را برای ادامه کار داد و تاکید کرد که فرد مدعی و سرمایه گذار طرح 10 روز فرصت دارند از طریق کارشناسی مشکل را حل و فصل کنند و در صورت احراز مالکیت ، سرمایه گذار نیروگاه باید خساراتی را به مدعی پرداخت کند.
عملیات اجرایی این طرح از سال 86 در زمینی به مساحت نزدیک به هشت هکتار در شهرستان نوشهر آغاز شد و طبق برنامه قرار بود در سال 89 به بهره برداری برسد که به علت تحریم های ظالمانه با وقفه مواجه شد.
این نیروگاه دارای 2 بخش یکی واحد توربین گازی و دیگری نیز واحد بخار است که واحد توربین گازی آن حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قرار است بخش واحد توربین گازی این نیروگاه با ظرفیت تولید برق حدود 310 مگاوات در بهار امسال وارد مدار شود. بخش توربین بخار نیز که تکمیل کننده این نیروگاه است در اردیبهشت ماه سال 98 با ظرفیت تولید برق به میزان 160 مگاوات وارد مدار خواهد شد.
میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این نیروگاه حدود 260 میلیون یورو است که از سوی سرمایه گذار و صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت می شود.
شهرستان های محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با 31 نقطه شهری و یکهزار و 251 روستا زیر پوشش شرکت توزیع غرب مازندران قرار دارند.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.