به گزارش خبرنگاران ایرنا ، این توفان که از غرب مازندران آغاز شده بود به مدت حدود 2 ساعت تمامی مناطق استان را در بر گرفت و به بخشی از خزانه برنج کشاورزان شالیکار استان هم خسارت زد.
هواشناسی مازندران هم اعلام کرد که سرعت وزش باد در نوشهر به عنوان نقطه کانونی به 101 کیلومتر بر ساعت رسید و آملی ها و مسافران نوروزی در این شهرستان هم شاهد تندبادی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت بودند.
سرعت وزش باد در برخی دیگر از شهرهای مازندران نیز بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وزش باد در نخستین شب بهاری در مازندران در حالی رخ داده است که مردم این خطه شمال کشور روز جاری را با گرمای حدود 35 درجه سانتی گراد پشت سر گذاشتند.
گزارش مردمی حاکیست که توفان به خزانه شالیزاری کشاورزان مازنی که زیر پلاستیک در حال رویش است در مناطق مختلف خسارت وارد کرده است.
همچنین توفان برق تعدادی از شهرهای مازندران از جمله ساری ، قائمشهر ، بابل و آمل را قطع کرد و گروه های اتفاقات برق در حال اتصال روشنایی هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم گفت که تاکنون گزارشی از میزان خسارت های احتمالی ناشی از توفان دریافت نشده است.
علی اصغر احمدی در گفت و گو تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود : توفان برق برخی از مناظق شهری در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل و آمل را قطع کرده است.
به گفته وی ، گروه های اتفاقات برق در این شهرها به منطقه اعزام شدند و تاکنون برق در نقاطی وصل شد و مابقی نیز به مرور وصل خواهد شد.
در همین حال رئیس اداره هواشناسی نوشهر به خبرنگار ایرنا گفت : توفان در این شهرستان از سمت شمال غربی به جنوبی شرقی بود که حوالی ساعت 17 دقیقه امروز شروع به وزیدن کرد و به مدت 2 ساعت و 30 دقیقه ادامه داشت.
رضا گلپور افزود : تندباد هم اکنون با سرعت کمتر ادامه دارد و این وضعیت تا ساعت پایانی شب ادامه می یابد.
وی گفت : بیشترین سرعت تند باد در غرب مازندران در نوشهر بود و این در حالی است این تند باد در رامسر تنها 65 کیلومتر بر ساعت بود.
او افزود : بر اساس پیش بینی ها از امشب شاهد ابرناکی ،خنک شدن هوا و بارش پراکنده خواهیم بود و در روز پنجشنبه درمناطق ساحلی و جلگه ای هوا نیمه ابری تا ابری می شود که بتدریج کاهش ابر را خواهیم داشت و از این وضعیت در ارتفاعات، صاف تا نیمه ابری و دمای هوا در روز پنجشنبه بین 5 تا 10 درجه نسبت به روز چهارشنبه کاهش می یابد.
وزش تند باد شدید به ویژه در شهرستان های چالوس، نوشهر و نور قطعی برق در برخی از نقاط روستایی و شهری را به همراه داشته است ولی تاکنون خسارتی گزارش نشده است.
گلپور حداکثر دمای امروز نوشهر را 31 درجه سانتی گراد اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون دمای نوشهر 14 درجه سانتیگراد است.
مدیر امور برق شهرستان قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت که سرعت باد در این شهرستان باعث قطعی برق در برخی از نقاط خیابان ها و روستاها شده است .
حسین امیری افزود : شدت سرعت وزش باد در این شهرستان ، مانع ازتلاش ماموران برای وصل برق شده است .
وی گفت که در زمان کاهش شدت باد ماموران شرکت برق برای وصل شدن تمام نقاط این شهرستان که با قطعی برق مواجه هستند ، تلاش خواهند کرد .
به گفته مدیر امور اداره برق شهرستان قائمشهر از 50 فیدر ( خط اصلی ) در این شهرستان ، تقریبا 25 درصد با قطعی برق مواجه هستند.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان قائمشهر سرعت باد در این شهرستان را 87 کیلومتر اعلام کرد.
مسعود یعقوبی با بیان اینکه شدت گرما و تغییرات جوی هوا باعث وزش باد شده است ، گفت که به زودی سرعت باد کاهش می یابد.
6982/1654/7334/1295
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.