به گزارش ایرنا در این نشست که روز یکشنبه در استانداری مازندران با حضور اعضای کمیته 12 گانه این ستاد برگزار شد استاندار مازندران با تاکید بر نیاز به هماهنگی و یکپارچگی فعالیت ها و اثرات آن در نتیجه دهی اقدامات گفت: فرمانداران به منظور خدمت رسانی شایسته به مسافران نوروزی تمامی اطلاعات شهرستان های خود را در سامانه 'رسام' (راهنمای سفر ایمن مازندران) بارگزاری کنند.
محمد اسلامی بر باز بودن مساجد سراسر استان در تمام ایام سال بویژه تعطیلات نوروز برای سرویس دهی به مسافران نیز تاکید کرد.
وی همچنین از مدیران استانی خواست، تا با هماهنگی هر چه بیش تر بین دستگاهی در ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی موفق عمل کنند.
**850 هزار تخت اقامتی آماده میزبانی از مسافران نوروزی
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اهم فعالیت ها جهت برنامه ریزی نظارت بر تاسیسات سفر نوروزی استان گفت: 850 هزار تخت اقامتی برای مسافران در استان فراهم شده که افزایش هفت درصدی نسبت به پارسال داشته است.
کشاورز افزود: راه اندازی و تجهیز 3240 چشمه سرویس بهداشتی سابق و جدید، نطارت بر واحدهای بین راهی و پارکها و برپایی نمایشگاه های توانمندی های بومی و محلی و اجرای موسیقی سنتی محلی در قالب جشنواره ها از دیگر اقدامات انجام شده برای رفاه حال مسافران است.
کشاورز گفت: آمادگی همچنین 16 موزه و سایت موزه استان جهت بازدید مسافران، تهیه اقلام فرهنگی و استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرها از دیگر اقدامات انجام شده و برنامه های میراث فرهنگی برای نوروز است.
**7 هزار نیروی انتظامی در طرح های نوروزی پلیس مازندران
فرمانده انتظامی مازندران نیز با بیان اینکه هفت هزار نیروی پلیس در تعطیلات نوروزی 97 وظیفه اجرای طرح های امنیتی ، انتظامی و ترافیکی استان را بر عهده دارند ، گفت : این نیروها در قالب 2 هزار و 375 گشت گروهی برای ارتقاء امنیت اجتماعی ، روان سازی ترافیک و مقابله با هرگونه ناهنجاری به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.
سردار سید محمود میرفیضی اضافه کرد : علاوه بر این افراد تعداد پنج هزار همیار پلیس در برگزاری طرح به نیروی انتظامی کمک می کنند.
وی ادامه داد: از آنجائی که مازندران جزء سه استان نخست مقصد و تردد مسافران و گردشگران در کشور است ، همواره علاوه بر مقوله ترافیکی و انضباطی ، باید به موضوع امنیت بویژه مقابله با سرقت توجه جدی کنیم.
وی توضیح داد : به همین علت نیز 762 گشت ویژه پیشگیری از جرائم بخصوص سرقت تشکیل دادیم تا در تمام کوچه پس کوچه ها و خیابان های محلات شهری استان به صورت شبانه روزی حضور یابند.
فرمانده انتظامی مازندران گفت : پلیس با ایجاد 80 ایستگاه در قالب استقرار چادر و کیوسک در مناطق شلوغ از جمله تفرجگاهها ، خدمات مختلف امنیتی و انتظامی به مردم و مسافران نوروزی ارائه می دهد.
وی به استقرار 22 قرارگاه و یک قرارگاه مرکزی انتظامی برای این ایام نیز اشاره کرد و گفت: 40 درصد واحدهای گشتی پلیس در این ایام در حوزه ترافیکی فعال خواهند بود.
استان مازندران 58 شهر و حدود سه هزار روستا دارد که نوروز هر سال میزبان حدود 10 میلیون نفر شب اقامت مسافر است .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.