به گزارش خبرنگار ایرنا ، اورژانس ویژه قلب بابل در بیمارستان آیت الله روحانی این شهر روز پنجشنبه همزمان با افتتاح ساختمان اورژانس جدید این بیمارستان راه اندازی شده است .
رئیس بیمارستان روحانی در مراسم افتتاح ساختمان اورژانس جدید گفت که با افتتاح این ساختمان تعداد تخت های اورژانس بیمارستان از 39 به 56 دستگاه افزایش یافته است .
دکتر شهرام سیفی افزود که طرح توسعه اورژانس در شهریور سال گذشته آغاز شده بود که اکنون تکمیل ، تجهیز و بهره برداری شده است .
رئیس بیمارستان روحانی با تاکید بر این که اورژانس قلب در فضای فیزیکی جداگانه در واحد اورژانس جهت خدمات رسانی به بیماران حاد قلبی ایجاد شده است ، از وجود باند هلی کوپتر نیز در این مرکز خبر داد.
وی گفت که باند هلی کوپتر به ابعاد 35 در 35 متر است که صفحه زمینی آن دارای ضخامت 300 میلی متر با بتن مسلح است و می تواند در موارد اورژانسی موجب شتاب بخشی در ارائه خدمات شود .
سیفی با اعلام این که واحد اورژانس بیمارستان روحانی در 11 ماهه سال جاری حدود 64 هزار مراجعه کننده داشت ، گفت که این تعداد مراجعه به معنای اشغال 100 درصدی تخت های اورژانس بود.
وی با اشاره به اضافه شدن 300 متر مربع به واحد اورژانس بیمارستان ، افزود : با طرح توسعه اورژانس علاوه بر اضافه شدن تخت ها ، اتاق پزشک ، اتاق پزشک اسکرین ، اتاق پزشک مقیم ، اتاق احیاء ، خوابگاه استراحت پرسنل مرد و زن نیز در فضای جدید تعبیه شده است.
بیمارستان روحانی بابل با 511 تخت ، بزرگ ترین بیمارستان شمال کشور است که در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع و با زیر بنای تقریبی 64 هزار مترمربع در 2 طبقه در قسمت جنوب شرقی دانشگاه علوم پزشکی بابل واقع است.
این مرکز دارای بخش های بستری، اتاق عمل، آی سی یو ، سی سی یو ، جراحی ، تخت نوزادان و قلب اطفال ، زایشگاه و بخش های مرتبط دیگر است .
بر اساس آمارهای رسمی ، این مرکز درمانی سالانه پذیرای 340 هزار بیمار است.
بیمارستان روحانی یکی از هفت بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل است .
بیمارستان شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، 17 شهریور بابلکنار ، بیمارستان کودکان امیرکلا و بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر هم دیگر بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه هستند.
این بیمارستان ها در مجموع یک هزار و 200 تخت دارند.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.