به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر زلیکانی روز پنجشنبه در نشست خبری در ساری افزود : اگر مطالبات معوقه به شهرداری ساری پرداخت شود ، هیچ بدهی باقی نمی ماند.
وی با اعلام این که شهرداری ساری به خاطر طرح هائی که در دست اجرا دارد ، به پیمانکاران بدهکار است ، پیش بینی کرد که تمامی بدهی این نهاد ظرف دو سال به صفر برسد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت که شهرداری در سال های اخیر پروژه های بزرگی چون بوستان ولایت و پارک ملل را اجرا کرده که آثار و ارزش افزوده آنها برای سال های سال نصیب شهروندان ساروی خواهد شد.
** وام 30 میلیارد تومانی و بدهی چندبرابری به بانک ملی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین گفت که شهرداری ساری بابت وام 30 میلیارد تومانی که در دوره سوم شورای اسلامی از بانک ملی دریافت کرد ، به این بانک بدهی معوقه دارد.
وی افزود : در شرایط فعلی این بدهی معوقه با جریمه و سود تاخیری چندین برابر شد و شهرداری و شورای اسلامی تلاش می کنند تا بتوانند با بخشش جرایم ، اصل تسهیلات را بازپرداخت کنند.
زلیکانی در عین حال دریافت هرگونه تسهیلات جدید شهرداری از بانک ملی را تایید نکرد.
** ساختار فساد انگیز در شهرداری ها
این عضو شورای شهر ساری همچنین از آنچه که ساختار نامناسب شهرداری ها در کشور نامید ، انتقاد کرد و گفت که این ساختار فساد انگیز است و برای برون رفت از آن هم پیشنهاد کرد تا یکپارچه سازی سیستم شهرداری ها اجرا شود.
وی افزود : با اجرای سیستم یکپارچه در شهرداری ها که در ساری در حال اجراست ، کارکرد این نهاد عمومی شفاف شده و تخلف کاهش می یابد.
نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری همچنین اعلام کرد که بودجه چهار هزار و 350 میلیارد ریالی شهرداری ساری در سال 96 به طور کامل محقق شده است.
وی گفت : شهرداری برای بودجه 96 ، متمم 50 میلیارد تومانی هم به شورا آورده که تصویب شده است .
زلیکانی بودجه سال آینده شهرداری ساری را با سازمان های تابعه افزون بر 600 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که 60 درصد از این مبلغ برای امور عمرانی و بقیه برای امور جاری است .
نایب رئیس شورای شهر ساری خواستار تغییر ساختار بودجه ریزی شهرداری در استان های شمالی از جمله ساری به دلیل شرایط آب و هوایی شد و گفت که بیشترین درآمد شهرداری ها در این استان ها در سه ماهه آخر سال محقق می شود و این در حالیست که زمان پیک اجرای پروژه ها در این مناطق بخصوص مازندران نیمه اول سال به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی است.
** عقب ماندگی نیروگاه زباله سوز ساری
این عضو شورای اسلامی شهر ساری همچنین با تائید عقب افتادگی اجرای نیروگاه زباله سوز ساری ، گفت که پیمانکار مقصر اصلی در بروز تاخیر در اجرای این طرح بوده است .
وی توضیحی در باره دلایل مقصر بودن پیمانکار نداد ولی گفت که هم اکنون طرح با سرعت در حال اجراست و سال 97 تکمیل خواهد شد.
هم اکنون 2 نیروگاه زباله سوز در مازندران در شهرهای ساری و نوشهر در دست ساخت است که نیروگاه نوشهر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و ساری از لحاظ ماشین آلات 90 و تاسیسات 30 درصد در دست اجراست.
** بی عدالتی در پرداخت بودجه ورزشی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین گفت که بودجه ورزشی برای تیمداری مصوب شورای اسلامی در سال 96 به صورت عادلانه به تیم های حاضر در لیگ برتر پرداخت نشده است.
زلیکانی افزود : برای سال آینده با مصوباتی که شورای اسلامی شهر داشته ، بودجه به صورت عادلانه در بین تیم ها مطابق با کارکردشان پرداخت می شود.
وی مدعی برخورد دوگانه در مورد تیمداری شهرداری ها شد و گفت : در حالی که هم اکنون تعداد زیادی از شهرداری ها در لیگ تیمداری می کنند ، برای شهرداری ساری در سال جاری این کار به استناد قانون منع شده بود.
زلیکانی ابراز امیدواری کرد تا با اصلاح این قانون ، شهرداری ساری نیز بتواند در سال 97 در لیگ برتر تیم داشته باشد.
در سال جاری به دلیل عدم حمایت مالی شهرداری ساری از تیم ساری 21 در لیگ برتر والیبال ، این تیم به لیگ یک سقوط کرد و بازیکنانش نیز به پولشان نرسیدند.
شهر ساری با حدود 350 هزار نفر جمعیت 9 عضو شورای اسلامی دارد که در قانون قبلی در دوره چهارم تعداد اعضای شورا 13 نفر بود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.