به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران ،دبیر این انجمن در آخرین نشست سال جاری این انجمن که شب چهارشنبه در پردیس ونک تهران برگزار شد گفت: استان های شمالی کشور علاوه بر مشکلات عدیده کشاورزی، دامی، تولیدی، صنعتی به بلیه‌ای بزرگ ابتلاء یافته که پسماند و زباله است و متأسفانه جنگل، اراضی کشاورزی، کوه‌ها و حتی ساحل دریای خزر و رودخانه ها مملو از زباله شده که علاوه بر بیماری‌های گوناگون آینده منطقه را نیز جدا مورد تهدید قرار داده است.
مهدی ابویی افزود: اجرایی شدن طرح پسماند جامع به عنوان یکی از موضوعات اساسی استان مشخص شده که با مشارکت بخش خصوصی و دولت و استفاده از صندوق ذخیره ارزی مورد تایید قرار گرفته است.
روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در مازندران تولید می شود که به دلیل نبود مکان مناسب برای انباشت یا در جنگل ها رهاسازی شده و یا به رودخانه و دریا ریخته می شود و مراکز دفن زباله این استان زمین خالی و گنجایش برای دفن ندارند.
**مذاکره برای جذب سرمایه گذار اروپایی در خصوص قطار برقی تهران مازندران
دبیر انجمن مازندرانی های مقیم تهران در خصوص پروژه قطار برقی تهران به مازندران نیز گفت: از دیگر موضوعات مهم مورد پیگیری انجمن، این پروژه است که طی 2 سال گذشته، این موضوع در کارگروهی در انجمن مورد بررسی و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نیز کار مطالعاتی آن را انجام داده و برای جذب سرمایه با یکی از شرکت‌های اروپایی مذاکره شد.
وی ادامه داد: مقرر شدپروژه قطار تهران مازندران در جلسه ‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر راه، مطرح و در مورد اجرایی شدن آن تصمیمات لازم گرفته شود.
**بحث انتقال آب مازندران به سمنان از دستور کار خارج شد
علی اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در خصوص انتقال آب مازندران به سمنان گفت: با پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بحث انتقال آب مازندران به سمنان از دستور کار خارج شده است.
وی همچنین با اشاره به احداث خط ریلی قطار سریع‌السیر تهران به مازندران افزود: خوشبختانه با همکاری انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران، این پروژه در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.
**هم افزایی نمایندگان و مدیران استان و انجمن مازندرانی ها، کمک کننده به حل مشکلات
علی یوسف‌نژاد نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت پیگیری موضوعات و مسائل مطرح شده تا حصول نتیجه از طریق انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران تاکید و افزود: انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران، پتانسیل خوبی برای هم‌افزایی فکری و اجرایی کارهای ارائه شده دارد و مطمئنا ایجاد رابطه منطقی و درست بین انجمن، مدیران استانی و نمایندگان می‌تواند بیشترین بهره را از این فضا برای استان به دست آورد.
وی ضمن اشاره به منطقه اقتصادی امیرآباد گفت: مناطق ویژه اقتصادی فرصت خوبی برای ارائه تسهیلات و رونق‌بخشی به اقتصاد و وضعیت منطقه است. امیدواریم با کمک انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران هرچه زودتر شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر امیرآباد باشیم.
انجمن مازندرانی های مقیم مرکز به عنوان پل ارتباطی نمایندگان مجلس و مدیران استانی با هدف بهره گیری از پتانسیل های مازندرانیهای مقیم مرکز برای کمک به توسعه و پیشرفت استان در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی،اقتصادی ، گردشگری، بهداشت و... در آذر ماه 1387با حضور جمعی از مازندرانی های مقیم مرکز پایه گذاری شد.
این انجمن در ۹ کمیته تخصصی در زمینه های گوناگون فعالیت دارد.
۷۳۳۵/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.