دکتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در ساری افزود : میانگین سن حادثه دیدگان چهارشنبه سوری در استان مازندران در سنوات گذشته بین 10 تا 20 سال و اکثر این افراد پسران بودند.
وی اضافه کرد : طبق آمار حادثه دیدگان ناشی از ترقه بازی های آیین سنتی چهارشنبه سوری در مازندران رو به افزایش است به طوری که در سال 95 نسبت به سال 94 آمار مصدومان حدود 30 درصد بیشتر شد.
به گفته وی درسال گذشته 97 نفر در آیین چهارشنبه آخر سال در مازندران مصدوم و کارشان به بیمارستان و مراکز درمانی کشیده شد.
** آمادگی اورژانس و بیمارستان ها برای آیین چهارشنبه سوری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : برای آیین سنتی چهارشنبه سوری آخر سال تمام مراکز درمانی و بیمارستانی در این خطه شمال کشور به همراه اورژانس 115 به حالت آماده باش درآمدند.
دکتر روحانی زاده اظهارداشت: برای این آیین در سال جاری علاوه بر تنها بیمارستان سوختگی شمال کشور در ساری ( زارع ) 84 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس 115 نیز به حالت آماده باش قرار دارند.
به گفته وی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز موظفند تا خدمات ابتدایی را به مصدومان ارایه دهند و در صورت نیاز به بیمارستان های مجهز اعزام کنند.
** هشدار به خانواده ها
دبیر ستاد سلامت مازندران به خانواده ها هشدار داد تا از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند تا در آیین چهارشنبه سوری از وسایل آتش زا استفاده نکنند.
دکتر روحانی زاده با ابراز نگرانی از روند رو به رشد مصدومان آیین چهارشنبه آخر سال و در معرض خطر بودن جوانان ونوجوانان بار دیگر بر هوشیاری خانواده ها تاکید کرد.
استان مازندران بنابر اخرین امارها حدود 3میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد که به طور متوسط حدود 20درصد جمعیت ان را 10 تا 20 سال تشکیل می هند .
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.