به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم لیگ برتری استقلال تهران و تیم دسته اول خونه به خونه بابل توانستند با شکست رقبای خود به مرحله نهایی جام حذفی باشگاه های کشور برسند و استاندار مازندران در پیامی این موفقیت را به جامعه ورزش دوستان تبریک گفت.
محمد اسلامی در این جلسه گفت که نباید سخن قرمز ، آبی ، بابلی ،قائمشهری و یا ساروی کرد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه استان با سابقه تاریخی در فوتبال و بازیکن سازی اکنون تیمی در لیگ برتری ندارد و باید همه تلاش کنند تا تیم فوتبالی در آوردگاه لیگ برتر داشته باشیم ، ادامه داد: تیم های فوتبال استان از افتخارات هستند و نباید سخن از این تیم یا آن تیم به میان آورد تا اسباب دلخوری مردم شود.
**خانه تکانی در دستگاه های اجرایی مازندران
استاندار مازندران گفت که نوروز فرصتی برای تغییر و تمیزی است و مدیران دستگاه های اجرایی همانطوریکه خانه تکانی و نظافت منزل خودشان را اهمیت می دهند باید وضعیت فیزیکی ساختمان ها و ادارات را مورد توجه و نظافت قرار بدهند.
اسلامی افزود: مازندران میزبان هزاران مسافر و گردشگر است و وضعیت ظاهری دستگاه های خدمات رسان باید تمیز و خوش ظاهر باشد ، پس در نظافت و ظاهر شیک و زیبای ساختمان ها و محوطه های دستگاه های اجرایی خود کوشا باشید.
** منابع طبیعی خودش را به عالم و آدم نشان بدهد
استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان سراغ مدیر کل منابع طبیعی استان را گرفت و گفت: منابع طبیعی مازندران باید خودش را با ترویج کاشت درخت به عالم و آدم نشان بدهد.
وی افزود: شخصی به من گفت که بیش از 10 میلیون نهال در مازندران می کارم که اگر 2میلیون نهال بکارد شاهکار است .
** استانداری یکی از بدهکاران به شرکت توزیع برق استان مازندران
قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران که با درخواست استاندار گزارشی از وضعیت طلبکاری بیش از 170میلیارد تومانی شرکت داده بود از استاندار خواست تا تذکر لازم به برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران نسبت به پرداخت بدهی خود بدهد.
اسلامی گفت که استانداری خودش بدهکار است اما مدیران باید نسبت به پرداخت بدهی خود به شرکت برق اقدام کنند تا طرح های توسعه ای برقی در استان عملیاتی شود.
**مدیران در برنامه های اعتکاف شرکت کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای سنت های اعتکاف است که هرسال نسبت به سال قبل پرشورتر برگزار می شود.
حجت اسلام ناصر شکریان افزود : در سال ۹۴ تعداد ۲۸۳ مسجد با حدود ۱۸ هزار معتکف و در سال ۹۵ ،۳۰۱ مسجد با بیش از 20هزار معتکف و در سال جاری ۳۴۸ مسجد با بیش از ۲۸ هزار معتکف از افتخارات استان است.
وی تعداد معتکفین شهری را ۵۹ درصد و روستایی را ۴۱ درصد عنوان کرد و گفت: ۳۸ درصد از معتکفین مرد و ۶۲ درصد زن بوده اند و بیشترین درصد حضور با ۸۰ درصد متعلق به جوانان بوده است.
شکریان از فرمانداران خواست تا تعداد مساجد شهرستان ها که به اعتکاف اختصاص دارد، بررسی شود و شهرداری ها نسبت به تمیزی مساجد و نیروی انتظامی بحث امنیت را مدنظر داشته باشند.
وی از مسئولان نیز خواست تا با توجه به مصادف شدن روز عید با سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) در برنامه ریزی ها حرمت این روز را حفظ کنند.
**قدردانی از فعالیت مدیر کل بیمه روستائیان و عشایر مازندران
از آنجاییکه بیمه روستایی و عشایری استان مازندران در سالجاری در جذب روستائیان موفقیت خوبی داشته است، مورد تشویق و تقدیر استانداری قرار گرفت.
ابراهیمی مدیرکل بیمه روستاییان و عشایر مازندران در گزارشی کوتاه گفت که بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از دستگاه های تابعه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی است که در جهت تحقق اهداف بیمه های اجتماعی در کنار تامین اجتماعی، بهزیستی ، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه و بیمه های تامین اجتماعی گام برداشته است.
وی افزود: کسانی که از بیمه خدمات اجتماعی محروم شده اند از خدمات این سازمان بهره مند می شوند و خدمات سازمات بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کار اقتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق بیمه ای به تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی است.
وی افزود: اخیرا هم که مجلس شورای اسلامی قانون بازنشستگی پیش از موعد را مطرح کرده که ۷۰ ساله هم با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شده و از این خدمات بهره مند می شوند که در مازندران نیز این فرایند انجام می گیرد.
مازندران سه میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 43درصد آنان در بیش از 2هزارو 500روستا زندگی می کنند.
ارائه گزارشی کوتاه مسئول راهیان نور مازندران ، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های آخرین جلسه شورای اداری استان بوده است.
6990/7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.